۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۱۷۶۰۲
حجت الاسلام ذوالنور:

مشکل امروز بی عرضگی برخی مدیران است | مسؤولان نسبت به فرهنگ بی تفاوت نباشند

مشکل امروز بی عرضگی برخی مدیران است | مسؤولان نسبت به فرهنگ بی تفاوت نباشند
نماینده مجلس به وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: مشکل امروز کشور ما تحریم نیست بلکه بی عرضگی و رخنه فساد در برخی مدیران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای بلوارآیت الله بهاءالدینی قم که در بوستان شهدای محلاتی برگزار شد، با اشاره به مقام و جایگاه ویژه شهید به تفسیر آیه 111 سوره توبه پرداخت و گفت:خداوند برای تشبیه مقام شهدا به بحث معامله و خرید و فروش مثال می زند تا مطلب را برای ما جا بیاندازد.

وی افزود: در این آیه می خوانیم: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» یعنی اولا طرف اول معامله خود خداوند است و چیزی را خریداری می‌کند که خودش مالک او است یعنی جانی را که خود به انسان داده دوباره از شهید خریداری می‌کند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که بهای پرداختی از سوی خداوند در این معامله بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: خداوند در برابر خرید جان از شهید به او بهشت خود را می دهد؛ اما نکته جالب در این آیه آن است که از شهید تعبیر به «مؤمن» شده که نشان می دهد ایمان واقعی چه ارزشی دارد، چراکه خداوند از باطن همه انسان ها با خبر است و با این حال از شهید به عنوان مؤمن یاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسؤولیت جامعه به ویژه مدیران در برابر خون شهدا تصریح کرد: حقیقتا ننگ بر کسانی که با بی قیدی فرهنگی به خون شهدا بی اهمیت هستند و موجب دل شکستگی آنها می شوند و شما هم دیدید که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دولتمردان بر بحث تقیدات فرهنگی تأکید ویژه ای داشتند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: برخی از مدیران درکشور معتقد به ولنگاری فرهنگی هستند، برخی بی تفاوتند و برخی نیز می‌گویند باید سخت گیری کرد؛ اما هیچکدام از این سه راه درست نیست بلکه انسان باید راه میانه را برگزیند، همچنانکه رهبر معظم انقلاب بحث فرهنگ را به باغ و باغبان تشبیه کرده و فرمودند یک باغبان برای رشد گیاهان خود نمی‌تواند با کشیدن شاخه ها آنها را مجبور به روییدن کند و از آن طرف بی خیالی نیز موجب تلف شدن محصولات می شود.

وی با انتقاد از بی توجهی برخی مدیران بلند پایه کشور نسبت به موضوع فرهنگ تصریح کرد: خیلی موجب ناراحتی است که یک رییس قوه ای بگوید ما مسؤول بهشتی شدن و جهنمی شدن مردم نیستیم، این حرف چه معنایی دارد؟ همه ما در برابر وضعیت جامعه و مسائل آن مسؤولیم، این چه انحرافی است که برخی با لباس روحانیت در اعتقادات مردم وارده کرده و پایه دین مداری مردم را تضعیف می‌کنند.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: گاهی فردی معمولی حرفی می زند مشکلی به وجود نمی آید ولی وقتی یک مسؤول بلند پایه حرفی این چنینی می زند معلوم است که از روی علم و عمد این حرف را زده و این عمیقا موجب نگرانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مشکل امروز کشور ما تحریم نیست بلکه بی عرضگی و رخنه فساد در برخی مدیران است؛ نباید برخی از مسؤولان نظام بی عرضگی خود را به پای بی ثمر بودن انقلاب بگذارند، چراکه فساد ثمره انقلاب نیست بلکه سامانه باور 373، سامانه سوم خرداد، سامانه پانزده خرداد، سامانه معراج و موشک های فوق پیشرفته و فناوری نانو و انرژی پاک هسته ای ثمره انقلاب است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: با این وضعیت گرانی مردم در سختی و مشقت زیادی هستند و حتی توان اداره کردن زندگی ساده ای را هم ندارند، کاش مسؤولان ما بیشتر به فکر این مردم بودند که خیلی از آنها مستأجر، مقروض و بیکار هستند.

وی در ادامه افق آینده کشور را روشن پیش بینی کرد و گفت: بنده با اطلاع می گویم که آینده کشور تاریک نیست و این روزهای سخت خواهد گذشت از جمله این که تلاش ما بر این شده تا بودجه سال آینده طوری تنظیم شود که حتی اگر یک قطره نفت هم نفروختیم به سفره مردم عزیزمان فشاری وارد نشود.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به این که باید جلوی فساد در کشور گرفته شود، گفت: بحمد الله مدیری در رأس قوه قضاییه قرار گرفته که لایق، کارآمد ودلسوز است، مشکلات را می داند و هرگز از انتقاد و ایراد تندی به خرج نمی دهد و ما در این دوره نسبت به حل مشکلات قضایی کشور نیز با حضور آیت الله رئیسی امیدواری زیادی داریم.

وی روحیه انقلابی و تلاش جهادی را راهکار حل مشکلات کشور دانست و یادآور شد: باید قدر کسانی که در کنار امام بودند و برای انقلاب زحمت کشیدند و امروز نیز پای این نظام مانده اند را بدانیم؛ آیت الله یزدی از جمله این افراد است که برای کشور و نظام زحمات زیادی کشیده اما تلاش می‌شود تا چهره ایشان تخریب شود.

این تحلیل گر مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: تمام دغدغه ایشان دفاع از انقلاب و ارزش های انسانی و اسلامی است، آیت الله یزدی هیچگاه با کسی دعوای شخصی ندارد و ما نمی دانیم اگر امثال ایشان را نداشته باشیم چه کسانی می خواهند در پشت خاکریز انقلاب از این نظام و حکومت اسلامی دفاع کنند./1330/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات