۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۱۷۶۵۵
استاد حوزه علمیه:

غدیر نباید تنها به یک روز اختصاص پیدا کند

غدیر نباید تنها به یک روز اختصاص پیدا کند
استاد حوزه علمیه گفت: نماز صدای دلتنگی خدا برای شنیدن صدای بنده است؛ برخی رویدادهای مهم مثل غدیر در اسلام نباید تنها به یک روز اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدجلال هاشمی مجد شب گذشته در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: نماز صدای دلتنگی خدا برای شنیدن صدای بنده است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت برخی رویدادهای مهم در اسلام نباید تنها به یک روز اختصاص پیدا کند، عنوان کرد: در طول سال باید به واقعه مهم غدیر توجه داشت و توجه به این مسأله تنها به یک روز اختصاص ندارد.

حجت‌ السلام والمسلمین هاشمی مجد با اشاره به اینکه واقعه غدیر مهمتر از واقعه عاشورا است، ابراز کرد: عاشورا به سبب غدیر بود که به وقوع پیوست چون غدیر عمل نشد حادثه عاشورا به وجود آمد، کسانی که در غدیر بیدار نشدند در عاشورا بیدار شدند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدای عاشورا فداییان غدیر هستند، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) شهیده غدیر هستند، چون غدیر کنار گذاشته شد امام حسین(ع) قیام کردند؛ رویدادهای اسلامی نباید مقطعی باشد بلکه باید در طول سال احیا شوند.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان همیشه باید غدیری باشند، ابراز کرد: بنا نیست شیعیان یک دهه غدیری باشند بلکه باید همیشه و در عمل و رفتار مبلغ و پیام رسان غدیر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد در خصوص رابطه میان دو مسأله مهدویت و غدیر، گفت: دین باید در متن و عینیت جامعه وارد شود و کسانی می توانند این مهم را انجام دهند که دین شناس باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ارتباط دینی والدین با فرزندان بسیار ضعیف شده اگر اعتقادات دینی والدین قوی باشد به طور قطع می توانند فرزندان مومنی را تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه غیبت امام عصر(عج) مولود نامشروع غدیر است، ابراز کرد: غیبت امام عصر(عج) تنبیهی است که به سبب فراموش شدن پیام غدیر محقق شد و این بالاترین بلا است چون مردم بالاترین نعمت را فراموش کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی مجد با بیان اینکه مهمترین علت غیبت فراموشی پیام غدیر بود، اظهار داشت: بدترین و بزرگترین حادثه تاریخ اسلام سقیفه بود که بهترین و مهمترین واقعه تاریخی اسلام را زیر سوال برد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در جامعه غدیری اختلاس و دزدی رخ نمی دهد، گفت: بدحجابی و عدم رعایت موازین شرعی بیانگر مظلومیت غدیر است بنابراین تا زمانی که جامعه آماده پذیرش واقعیت غدیر نباشد امر ظهور محقق نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان با غدیری کردن جامعه می توانند زمینه امر فرج را محقق کنند، خاطر نشان کرد: مردم در جامعه اسلامی باید ابتدا غدیری شوند تا بتوانند مهدوی شوند./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات