۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۶۵۷
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب آغاز شد

نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب آغاز شد
نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با هدف تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم با حضور علما و شخصیت های حوزوی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب از دقایقی پیش در سالن نشست های خبرگزاری رسا آغاز شد.

در این نشست که به همت سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا در حال برگزاری است، اساتید برجسته ای از جمله آیات محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه و سید هاشم بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجج اسلام والمسلمین محمد بنیادی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین، میرکتولی، میردامادی، علم الهدی و جمعی دیگر از اساتید برجسته حوزه علمیه قم حضور دارند.

انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

در چنین نقطه‌ی عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد؛ این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج) هست» نزدیک خواهد کرد.

بخش هایی از این بیانیه بزرگ تنها با تلاش اساتید و طلاب و پژوهشگران حوزه های علمیه به سرانجام نهایی خود می رسد، از این رو خبرگزاری رسا به ویژه سرویس حوزه و روحانیت چند ماهی است که اقدامات رسانه ای خود را آغاز کرده و برگزاری این نشست نیز در همین راستا دیده شده است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات