۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۷۶۶۲
حجت الاسلام پناهیان:

روح بیانیه گام دوم انقلاب تقابل با استکبار است

روح بیانیه گام دوم انقلاب تقابل با استکبار است
استاد حوزه علمیه گفت: روح بیانیه گام دوم انقلاب مبارزه است و امروز تقابل اسلام و استکبار همان روح عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه علمیه، امروز در همایش سراسری روز قشر بسیج مداحان کشور که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، درخصوص بیانیه گام دوم و ارتباط آن با حماسه عاشوار گفت: روح بیانیه گام دوم انقلاب همان عاشورا است.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی همان انقلاب حسینی است، ادامه داد: گفتمان سازی مهمترین هدف انقلاب اسلامی است؛ گفتمان سازی مادحان و ذاکران در سال 42 نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

حجت‌ الاسلام پناهیان با بیان اینکه گفتمان سازی فدا شدن برای امام در دوران دفاع مقدس رایج بود، ابراز کرد: امروز باید به همان فضای عاشورایی انقلاب و دوران دفاع مقدس برگردیم و احیا کنیم و اجازه ندهیم گفتمان مجالس ما تغییر کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گفتمان سازی انقلاب همان کلام امام حسین(ع) را فرهنگ کردن است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در نامه ای به برادرشان حنفیه و جوانان مدینه می نویسند هر کسی که با من بیاید شهید خواهد شد و اما اگر کسی نیاید به پیروزی نخواهد رسید؛ اختلاس و رانت خواری نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ عاشورا است.

وی با یادآوری واقعه عاشورا، گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا بر سر هر پیکری حاضر می شدند آیه 23 سوره احزاب را می خوانند و می فرمودند: مومنانی که پای عهد خود باقی بمانند بسیار اندک هستند که عده ای از آنان به شهادت می رسند.

حجت‌ الاسلام پناهیان ادامه داد: در بیانیه گام دوم رهبری خطاب به جوانان 7 عرصه جهاد را مشخص می کنند تا جوانان در عرصه های مختلف جهاد علمی، اخلاقی، اقتصادی و غیره پرچم حسینی را به اهتزار در بیاورند؛ در دستگاه اهل بیت(ع) و قرآن کریم باید کسانی تربیت شوند که مصداق اخلاق و ادب شهدای عاشورا باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مبارزه با فساد و برقراری عدالت یکی از اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا بوده است، گفت: یک پایه جنگ امام حسین(ع) در کربلا با علما بود؛ علما در آن دوران می دیدند که حاکم جائر بر مردم حکومت می کند و حق ضعفا ضایع می شود اما سکوت کرده و اعتراض نمی کردند.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) در عاشورا به دنبال مذاکره و بیعت با یزید نبودند کسانی که کلام امام حسین(ع) را تحریف کردند تا بتوانند با آمریکا مذاکره کنند همین برجامی می شود که امروز مردم خسارت آن را مشاهده می کنند.

حجت‌ الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد:‌ برای مبارزه و عاشورایی عمل کردن باید همانند حضرت زینب منشاء اربعین باشید. روح بیانیه گام دوم مبارزه است امروز تقابل اسلام و استکبار همان روح عاشورا است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این اسلام است که انسان می تواند برای آن قطعه قطعه شود شما اگر عاشورا را تبیین کنید گام دوم انقلاب را تبیین کرده اید.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب عزت مندی هدف است و این عزت با قطعنامه ۵۹۸ محقق نمی شود  ثمره این که قطعنامه شیطانی ۵۹۸ داشت این بود که امام را از ما گرفت، گفت: ما از فرهنگ عاشورا باید به حضرت مهدی(عج) برسیم و این را باید به فرزندانمان گوشزد کنیم.

حجت‌ الاسلام پناهیان بیان کرد: زنان بروید ببینید سبک زندگی امروز ما را با سند ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ کجا می‌برند، سبک زندگی کوفیان دوران امام حسین(ع) نام مردی مردانشان بود امروز هر روز اجرا شدن یکی از اسناد محقق می‌شود، ۲۰۳۰ بنیاد خانواده را از هم می پاشد در حالی که فرهنگ عاشورا بنیاد خانواده را مستحکم می‌کند.

استاد حوزه علمیه افزود: اینکه سند ۲۰۳۰ می‌گوید کودک باید حریم جنسی داشته باشد یعنی والدین تا سن ۱۸ سالگی حق ندارند به کودک بگویند با چه کسی ارتباط داشته باشد، امروز نیمی از جمعیت اروپا فرزندان نامشروع هستند؛ خانواده اساس دین است و هیچ بنیادی در اسلام مانند خانواده محبوب نیست و دشمنان بعد از پیامبر(ص) به مقابله با خانواده پیامبر(ص) پرداختند.

یادآور می شود در پایان این مراسم خانواده معزز شهدا و ایثارگر مداحان اهل بیت تجلیل شدند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات