۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۱۷۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مطرح کرد؛

راه اندازی مجمع سادات حرکتی شایسته و ستودنی

راه اندازی مجمع سادات حرکتی شایسته و ستودنی
امام جمعه تبریز گفت: حضور و تبیین آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار توسط علمای سادات در مناسبت های مختلف در مساجد بخشی از نقش سادات در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اولین همایش جامعه سادات استان با بیان اینکه اجتماع سادات در قالب یک تشکل فرهنگی اقدامی اخلاقي و تربيتي است، گفت: جامعه سادات آذربایجان با هدف تمدن سازی اسلامی و با هدف تحقق منویات رهبری در موضوع سادات را دنبال می‌کند.

وی تشکیل جامعه سادات را فرصتی مناسب برای شناسایی شجره سادات عضو دانست و ادامه داد: سیادت بیشتر با نسل حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) پیوند خورده است و مشهورترین شاخه‌های سادات، نسل‌شان به امامان شیعه می‌رسد از این رو قوام هویت اسلامی به رسول اکرم(ص) و انتساب به اهل بیت(ع) مقدمه‌ای مناسب برای انتساب هویتی است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تاکید کرد: اتحاد سادات و جریان سازی آنها در مناسبت های ملی و مذهبی و تکریم شعائر اهل بیت توسط این تشکل کاری بسیار ارزشمند است که میتواند زمینه ساز همگرایی روز افزون باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سادات می توانند نقش اساسی و محوری در جامعه اسلامی داشته باشند،‌ گفت: حضور و تبیین آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار توسط علمای سادات در مناسبت های مختلف در مساجد بخشی از نقش سادات در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم راه اندازي مجمع سادات حركتي شايسته و ستودني دانست و از اداره ثبت احوال استان خواست برای تکمیل اعضای جامعه سادات آذربایجان با مسئولان این تشکل همکاری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مراسم های عزاداری ماه محرم گفت: در برخی مساجد مشاهده میشود که از هیأت حسینی برای بزرگداشت مقام شهدای کربلا هزینه دریافت میشود اما این کار خلاف عرف و کارهای فرهنگی است و باید اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه اقدام لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر پرهیز از اختلاف افکنی ها در بین تشکل های فعال در مساجد و هیأت امنای این اماکن مقدس حضور هیأت عزاداری را در مساجد بلامانع دانست و گفت: جامعه سادات در برگزاری مراسم های مذهبی در مساجد هم نقشی بدیل میتوانند داشته باشند.

در پایان این مراسم از علمای سادات و مزدوجین سادات تجلیل به عمل آمد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات