۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۸۰۲۹
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

مبلغان شرکت در دروس سطح و خارج را جدی بگیرند

مبلغان شرکت در دروس سطح و خارج را جدی بگیرند
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جدیت در درس به انسان قدرت سخنوری می دهد، گفت: در کنار درس مطالعه تفسیر، حدیث و تاریخ از مهمترین امور برای موفقیت در عرصه تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تبلیغی محرم با شرکت نهادهای مختلف تبلیغی در حوزه با شعار «یاوران مردم» در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم در این همایش با اشاره به لزوم توامندی در عرصه تبلیغ اظهار داشت: یکی از اساتید موفق در عرصه تبلیغ می فرمود: ما در کار تبلیغ دو امر داریم، یک سری امور فرشی و یک سری امور عرشی و ملکوتی است یعنی تا زمانی که از عالم بالا به انسان داده نشود وصف عالِم به فرد اطلاق نمی‌شود.

وی در ادامه در ارتباط با موضوع کشف سوژه در سخنرانی عنوان کرد: سوژه های سخن مطلبی است که باید خود مبلغان به آن برسند و علاوه بر آن مخاطبان نیز فرق می‌کنند، همچنین بنده اعتقاد دارم مبلغی که نتواند نیاز جامعه را تشخیص بدهد اصلا صلاح نیست که بالای منبر برود به همین جهت یکی از آسیب های منابر تقلیدی کار کردن است که در شروع خوب است ولی در ادامه مضر است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به مداحان تأکید بر خانه و خانواده کردند، یکی از آسیب های عرصه تبلیغ همین مسأله است که مبلغان ما خیلی از اوقات از خانواده های خود به دور هستند و این مسأله موجب اشکالاتی دراین زمینه می‌شود که خوب است برای این مسأله نیز فکری شود.

وی بیان داشت: مبلغان اگر امور فرشی و عرشی را رعایت کنند هیچگاه مشکل بیان مطلب نخواهند داشت، به همین جهت سخن من این است که مبلغان باید دروس حوزه را جدی بگیرند چون سخنران ها و مبلغ هایی که در وادی منبر وارد می شوند همیشه متهم به بی سوادی می شوند، همچنانکه حضرات آیات وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، سبحانی و رهبر معظم انقلاب از مراجع تقلید همگی از مبلغان و سخنوران موفق دوران خود بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این که خواندن دقیق رسائل و کفایه و مکاسب به مبلغ قدرت ورود و خروج کامل به مطالب در منابر به انسان می دهد، گفت: باید حتما طلاب و مبلغان حتما اهل درس خارج باشند و حداقل یک دوره کامل درس خارج را بروند تا هر انسانی با هر میزان سواد پای منبر شما بنشیند از صحبت شما استفاده کند.

وی ابراز داشت: جد و جهد در درس در کنار مطالعه در زمینه تفسیر اهمیت زیادی دارد، حتما تلاش کنید یک دوره تفسیر قرآن مثل تفسیر نمونه را مرور کنید، همچنین یک دوره روایات اهل بیت(ع)، شرح نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کتاب های آیت الله دستغیب و آیت الله شهید مطهری را نیز به صورت کامل بخوانید.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: مبلغی که به این موارد مجهز باشد هیچگاه مبتلا به مشکل موضوع نمی‌شود، البته به این معنا نیست که ما به تاریخ و قصص نیاز نداریم بلکه این مواردی که گفتیم رأس الامور است و همه این ها در تبلیغ شما کمک زیادی می‌کند./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات