۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۱۸۰۸۹
فردا در قم؛

نقد کتاب «رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن»

نقد کتاب «رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن»
نشست نقد و بررسی کتاب «رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن» با حضور کارشناسان، چهارشنبه 6 شهریورماه در سالن انجمن‌های علمی حوزه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست علمی نقد کتاب «رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن» چهارشنبه ششم شهریورماه، به همت انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه، با حضور و ارائه حجت الاسلام هادوی‌نیا مؤلف اثر، محمدجواد توکلی و محمدسعید پناهی به عنوان ناقدین اثر برگزار می‌شود.

این نشست، چهارشنبه ششم شهریورماه، ساعت ۱۴ در سالن کنفرانس انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم، واقع در بلوار جمهوری، کوچه ۲، برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود کتاب رفتارشناسی اقتصادی از دیدگاه قرآن کریم به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی‌اصغر هادوی‌نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، توسط انتشارات این مرکز به چاپ رسیده است.

قرآن کریم بر آن است که انسان یکی از دو گرایش اصلی (مادی‌گرا یا فطرت‌گرا) را دارا است، این کتاب نیز بر همین اساس سامان یافته است.

مؤلف در بخش اول کتاب به کلیات مفاهیم این موضوع پرداخته است و در بخش دوم تلاش دارد که رفتار اقتصادی انسان مادی‌گرا را مورد تحلیل رفتاری قرار دهد. بخش سوم نیز به تحلیل رفتار اقتصادی انسان فطرت‌گرا پرداخته است. فطرت همان آفرینش اولیه انسان است و انسان فطرت‌گرا کسی است که تنظیم رفتارهایش به این آفرینش اولیه توجه دارد.

بخش چهارم نیز به مقایسه رفتاری انسان مادی‌گرا و انسان فطرت‌گرا پرداخته است؛ اما برای پرهیز از تکرار، روشی را اتخاذ کرده که نشان دهد رفتارشناسی‌های مطرح شده در دو بخش قبل، ثمره مفیدی درتخصیص و توزیع منابع و درآمد دارد. /۹۲۵/د ۱۰۱/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات