۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۲۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در هیأت‌های مذهبی ایام محرم ضروری است

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در هیأت‌های مذهبی ایام محرم ضروری است
حجت الاسلام طاهری گفت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باید در همه هیأت‌های مذهبی ایام محرم مورد توجه جدی قرار گیرد که در این بین استان با جدیت وارد میدان عمل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه ۶ شهریورماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با آسیب شناسی بحث هیأت‌های مذهبی در ایام محرم خاطرنشان کرد: متأسفانه هیأت‌های مذهبی نسبت آنچنانی با مسائل اجتماعی ندارند و این یک آفت بزرگ است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هیأت‌های مذهبی در رفع آسیب‌های اجتماعی وارد میدان نشده اند، تصریح کرد: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا ان شاءالله هیأت‌های استان را وارد این میدان کنیم و در این بین نیازمند یاری همه دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه هیأت‌های عزاداری باید به دنبال رفع مشکلات جامعه باشند و این مهمترین رسالت امروز آن‌ها است، گفت: دشمن به دنبال آن است که با انحراف در هیأت‌های مذهبی، عاشورا و محرم را از مسیر اصلی خود خارج کند و در این بین دست به هر اقدامی می‌زند.

وی محور نبودن مساجد در بحث هیأت‌های عزاداری را یکی از آسیب‌های مهم محرم بیان کرد و افزود: مسجد سنگر است؛ نباید بگذاریم مساجد خلوت شوند چراکه دشمن همین امر را می‌خواهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید روحانی محور باشند و این از ضرورت‌ها است، گفت: اگر می‌خواهیم هیأت‌های مذهبی بصیرت افزا باشند باید همه برنامه‌های آن حول محور روحانی بچرخد.

وی با اشاره به اینکه باید جلسات محرم همه هیأت‌های مذهبی با قرائت قرآن و با رویکرد قرآنی برگزار شود، اظهار کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بحث خانواده باید در همه هیأت‌های مذهبی خصوصا در ایام محرم مورد توجه جدی قرار گیرد که در این بین استان با جدیت وارد میدان عمل می‌شود.

حجت الاسلام طاهری در پایان به برگزاری اجتماع بزرگ عاشوراییان این استان در روز اول محرم در شهرکرد اشاره کرد و افزود: این اجتماع با حضور همه هیأت‌های مذهبی و با سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می‌شود. /۹۴۵۷//210/خ
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات