۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۸۳۸۵
مدیر حوزه علمیه کاشان:

مبلغان در محرم به مسأله حجاب و امر به معروف اهمیت ویژه دهند + فیلم

مبلغان در محرم به مسأله حجاب و امر به معروف اهمیت ویژه دهند + فیلم
حجت الاسلام فرجی گفت: مبلغان در محرم امسال دو شب را به موضوع حجاب و امر به معروف اختصاص دهند و از ظرفیت محرم نهایت بهره برداری را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی ظهر امروز در همایش بزرگ حوزویان و مبلغان و ائمه جماعات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: هر حرکتی نیاز به شناخت و هر شناختی نیاز به تلاش است.

وی افزود: شهرستان کاشان با حدو یکهزار هیات مذهبی و مبلغان توانمند باید تلاش بیشتری داشته باشند و حوزه تبلیغ دستاورد بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام فرجی بر لزوم آموزش مبلغان شهرستان کاشان و آران و بیدگل تأکید کرد و اظهار داشت: رییس مرکز پژوهشی و تحقیقاتی آمریکا و نویسنده کتاب یکصد انسان مؤثر در جهان بشریت در این کتاب از پیامبراکرم (ص) به عنوان نخستین شخصیت از یکصد شخصیت مؤثر نام برده است.

وی ادامه داد: این شخصیت علمی در مصاحبه خودش در رابطه با معرفی پیامبراکرم (ص) به عنوان نخستین شخصیت مؤثر از یکصد شخصیت می‌گوید، پیامبر اکرم (ص) شخصیتی مانند امیرمومنان (ع) را معرفی کرده است که اگر فرهنگ امیرمومنان (ع) را به دنیا معرفی شود دنیا مشتاق ایشان می‌شود و کسی که چنین فردی را تربیت کرده است که همه دنیا مشتاق او می‌شوند خودش در جایگاه و مرتبه بالاتری قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: این شخصیت علمی در پاسخ به این سوال که از بین رهبران دنیا اگر یک نفر را انتخاب کنید چه کسی را انتخاب می‌کنید می‌گوید، رهبر انقلاب اسلامی ایران را اولی‌ترین فرد می‌دانم، چرا که با انتخاب ایشان به عنوان رهبر ایران مراکز تحت پوشش خود را به سمت و سوی رشته‌های تخصصی سوق دادند که این نشان دهنده این است که رهبر انقلاب اسلامی ایران برای ایجاد یک حکومت جهانی آماده می‌شود.

حجت الاسلام فرجی در ادامه با اشاره به اینکه رهبری موضوع تخصص و مهارت را اولویت نخست کار حوزه قرار داده است، افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان ده موضوع تخصصی حجاب، مهدودیت، عرفان ها، تربیت، خانواده، تربیت را در دستور کار خود قرارداده است.

به گفته وی شهرستان کاشان نخستن شهرستانی است که دوره تخصصی مشاوره را در ۶ رشته خانواده، ازدواج، تحصیل و روانشناسی، چند شخصیتی‌ها و آسیب‌های اجتماعی برگزار کرده است.

حجت الاسلام فرجی ادامه داد با برگزاری این دوره ۳۵ متخصص مشاور در ۶ رشته برای نخستین بار در کشور و شهرستان کاشان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با یادآوری تأکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت ورزی در حوزه، گفت: حوزه علمیه شهرستان کاشان از سال آینده در ۱۰ رشته مهارتی فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با اشاره به اینکه، مبلغان در محرم امسال یک شب را به موضوع حجاب و یک شب را به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند، افزود: مبلغان از ظرفیت محرم برای پرداختن به این دو موضوع نهایت بهره برداری را داشته باشند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات