۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۱۸۴۳۷
امام جمعه دامغان تشریح کرد؛

نگاهی به دو قرن خباثت و خیانت دولت انگلیس علیه ملت مظلوم ایران

نگاهی به دو قرن خباثت و خیانت دولت انگلیس علیه ملت مظلوم ایران
امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز جمعه امروز نگاهی گذرا به برخی از خیانت‌ها و خباثت‌های روباه پیر دولت جنایتکار انگلیس طی دو قرن علیه ملت مظلوم ایران داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و بصیرت افزای نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر و قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دولتمردان اشاره کردند، مسؤولان باید با دوری از مسائل و مباحث حاشیه ساز، توان خود را صرف توسعه و پیشرفت کشور، خدمت به ملت و حل مشکلات مردم کنند.

امام جمعه دامغان با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی ازمنکر، از این فریضه الهی به عنوان نظارت اجتماعی یاد کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب امر به معروف و نهی ازمنکر را تضمین کننده حیات طیبه کشور دانستند؛ از یاد نبریم که امام حسین (ع) جان گرانقدر خود را راه احیاء این واجب الهی فدا کردند و شهدای والامقام ما نیز رهرو همین مسیر نورانی بودند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: همه باید شاگرد واقعی مکتب شهدای کربلا و رهرو راستین زینب کبری (س) باشیم و هرگز اجازه ندهیم با بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، جامعه اسلامی از مسیر صحیح خود خارج شود و اباهه گری و ولنگاری فرهنگی جای ارزش‌های اسلامی و ایرانی را بگیرد.

خیانت‌های انگلیس به ملت ایران از واگذاری بحرین تا توقیف نفتکش ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد شهید رئیس علی دلواری به گوشه‌هایی از خباثت‌ها و خیانت‌هایی که روباه پیر، انگلیس جنایتکار در طول دو قرن به ملت مظلوم ایران روا داشته است اشاره کرد و گفت: توطئه جدایی بحرین از ایران، نقش آفرینی در کودتای سال ۳۲ باهمکاری آمریکا، انعقاد قراداد ننگین واگذاری ۷۰ سال احداث راه آهن، اداره گمرکات و استخراج کلیه معادن ایران به انگلستان، جدایی قسمتی از بلوچستان و اجرای توطئه صرف نظر کردن ایران از حاکمیت هرات؛ تنها شماری از خیانت‌های این دولت شیطانی به ملت ما است.

امام جمعه دامغان، اشغال بوشهر، خرمشهر و بنادر و جزایرجنوبی ایران، کمک به رژیم بعث عراق، آموزش تروریست‌ها علیه کشورمان، سفارش کتاب موهن آیات شیطانی و حمایت از سلمان رشدی، دسیسه حمله به سفارت ایران در لندن و شهادت دو دیپلمات کشورمان، راه اندازی شبکه‌های فارسی زبان معاند، مشارکت در ۳۳ سال تحریم ملت ایران، زمینه سازی ترور دانشمندان هسته ای، دخالت در بمب گذاری‌های سال‌های ۸۳ و ۸۴، تجاوز به آب‌های کشورمان و توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی به بهانه نقض تحریم هارا برخی دیگر از ظلم و خباثت‌های دولت منحوس انگلستان علیه ملت مقاوم ایران عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ یکایک قاره‌ها مملو از خباثت‌های دولت استمارگر انگلیس است، اظهارداشت: آن‌ها در جریان توقیف نفتکش ایرانی تصور می‌کردند، می‌رویم و التماس می‌کنیم، اما نیرو‌های نظامی ایران اسلامی و فرزندان وطن آنچنان در توقیف نفتکش متجاوز انگلیسی عمل کردند که تنها خاری و ذلت نصیب آن‌ها شد و برای آزادی نفتکششان دست به دامان واسطه گری دیگر کشور‌ها شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با قدردانی از برگزار کنندگان مجلس باشکوه رونمایی از کتاب زندگینامه شهید مدافع حرم سعید علیزاده و قدردانی از سرکار خانم زینب سادات سید احمدی نویسنده کتاب" من سعیدم"، گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا جامعه را واکسینه می‌کند، امیدواریم اینگونه آثار ارزشمند برای یکایک شهدای شهرستان تألیف و رونمایی شود. /۹۷۷/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
جواد رمضانیان
ارسال نظرات