۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۱۸۵۳۶
آیت الله نعیم آبادی:

هیچ مسؤولی حق ندارد از اجرای مبانی اسلام کوتاه بیاید|مدیر خادم‌، معتبر است

هیچ مسؤولی حق ندارد از اجرای مبانی اسلام کوتاه بیاید|مدیر خادم‌، معتبر است
آیت الله نعیم آبادی گفت: برای این انقلاب نکردیم که در مجلس بزرگان دولت، زنان بدحجاب بیایند و شرکت کنند آن‌گونه که در خیابان هم نمی‌توانند حضور پیدا کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی پیش ازظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای کارمند و دولتمردان شهید رییس جمهور شهید محمد علی رجایی و نخست وزیر شهید حجت الاسلام محمد جواد باهنر، ماندگاری نام و یاد و خدمات آنان را حاصل سه ویژگی شخصیت و سیره قولی و عملی این دو شهید بزرگوار دانست و اظهار داشت: شهید رجایی به تمام معنا مردمی بود؛ یعنی همانگونه که با رأی مردم آمد، حقیقتاً برای مردم آمد، وی در هر پست و جایگاهی که قرارداشت، لحظه‌ای از خدمت به مردم غافل نشد.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان دومین ویژگی بارز شهید رجایی را اعتقاد راسخ به مبانی دینی عنوان کرد و افزود: رجایی مانند بنی صدر التقاطی بود، مشکلاتی که بنی صدر با امثال شهید بهشتی و شهید رجایی داشت، بر سر مبانی دینی و بکارگیری آن‌ها در اداره کشور بود، به طور مثال بنی صدر خائن در بحث حجاب می‌گفت، اگر فردی نخواست حجاب داشته باشد به حکومت ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه افرادی همچون بنی صدر که اعتقادی به مبانی دینی نداشتند، هرجا خود لازم می‌دانستند اصالت را به مردم می‌دادند، حال آنکه در حکومت مردم سالاری دینی انتخاب شهردار، انتخاب اعضای شورای شهر، برگزیدن نمایندگان مجلس و انتخاب رئیس جمهور و امثال آن از حقوق مردم محسوب می‌شود و قوانین و احکام اسلام لازم الاجرا است.

آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: در نظام اسلامی مردم حد و مرز دارند، امروز اومانیسم حاصل اندیشه هر چه مردم خواستند در غرب است و قانونی شدن همجنس‌بازی حاصل این اندیشه است؛ همانا تفاوت معنای آزادی در حکومت ما و دولت‌ها و جوامع غیر اسلامی، حاکمیت قانون خدا است.

رئیس بنیاد بین المللی خمس با بیان اینکه نماز و روزه، خمس و زکات، حجاب و عفاف حکم خداست و خواستن و نخواستن من و شما در آن تأثیری ندارد، همانگونه که خواست عده‌ای نمی‌تواند شراب و قمار را حلال کند؛ هردولتی که در اصول و مبانی دینی و انقلابی لنگ بزند، نام آن رئیس جمهور هرچه باشد با شهید رجایی فاصله زیادی دارد و رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی نیست.

امام جمعه سابق بندرعباس با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود، تمام مقصد ما مکتب ما است، خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم برای اسلام نه برای اینکه او برود و من بیایم، نه رئیس جمهور حق دارد در هر دولت و هرزمانی بر سر اجرای مبانی اسلام کوتاه بیاید نه مجلس، برای این انقلاب نکردیم که در مجلس بزرگان دولت، زنان بدحجاب و بی حجاب بیایند و شرکت کنند آن گونه که در خیابان هم نمی‌توانند حضور پیدا کنند، از یاد نبرید که شما دولتمردان فقط مدیر اجرایی هستید و وظیفه شما اجرای احکام و قوانین اسلام و کشور و خدمت به مردم است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه شهید رجایی یک مسلمان متعبد مکتبی بود، تصریح کرد: ویژگی دیگر ایشان این بود که از عمق جان امام و کلام امام (ره) را قبول داشت و به معنای واقعی ولایتمدار بود، امام خمینی (ره) فرمود، اگر به من خادم بگویید بهتر است که رهبر بگویید؛ همانا مدیری در جامعه اسلامی معتبرتر است که خادم‌تر باشد./۹۷۷/پ210/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
جواد رمضانیان
ارسال نظرات