۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۱۸۶۸۳
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس:

اروپا و آمریکا زمانی از ما راضی می‌شوند که از مواضع کشورمان دست بکشیم

اروپا و آمریکا زمانی از ما راضی می‌شوند که از مواضع کشورمان دست بکشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی گفت: امروز اگر بخواهیم آمریکا و سران کشورهای اروپایی از ما راضی شوند باید نوکر آنها شویم و از مواضع کشورمان دست بکشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی در نخستین شب از ماه محرم در جمع عزاداران اباعبدالله(ع) در حسینه ثارالله کرمان با تسلیت ایام محرم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) اظهارداشت: قرآن در آیه 114 سوره توبه این چنین بیان می‌کند زمانی که ابراهیم(ع) متوجه شد که عمویش آذر دشمن خداست از آذر بیزاری جست.

وی با بیان اینکه مرادن خدا زمانی که کسی از دین خارج می‌شود از او برائت می‌جویند گفت: اصل برائت از اصول دین است همان‌گونه که نماز اصول دین است.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر(ص) فرمود که در ایام حج از دشمنان خداوند و مشرکین برائت بجو و اعلام تنفر کن افزود: این امر تبلیغ دین خداوند بوده و در قرآن آمده است که انسان‌ها حضرت ابراهیم(ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ما از افرادی که از دین خداوند خارج می‌شوند تبری می‌جویبم و آنها را دشمن خود می‌دانیم گفت: زیارت عاشورا منطبق حرف و ایده خداست که خداوند در قرآن آن را بیان کرده و در زیارت عاشورا آن را تحکیم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به اینکه بدون برائت نزدیکی به خداوند حاصل نمی‌شود و از هر ظالمی باید برائت جست بیان کرد: این راه را خداوند تبیین کرده است و از ظالمان و کسانی که از آنها پیروی می‌کنند تبری می‌جوییم.

وی با بیان اینکه ما هر کسی که طاغوت را دوست دارد، از استکبار پیروی می‌کند و دوستدار آمریکاست تبری می‌جوییم گفت: در زیارت عاشورا آمده است برای نزدیکی به امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) از دشمنان امام حسین(ع) تبری بجویید.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این دشمنی از عصر عاشورا تاکنون ادامه پیدا کرده‌ و نشانه این دشمنی‌ها در این زمانه را در افرادی که امروز علیه ارزش‌ها می‌جنگند مشاهده می‌کنیم گفت: این افراد علیه اسلام هستند و برای دور‌ی کردن از آنها باید از استکبار و طاغوت فاصله بگیریم و با دشمنان خدا دشمن شویم.

وی با بیان اینکه اگر انسانی از دشمن دوری نجست و تبری نکرد، دوستی کرده ‌است با کسی که خواستار این است که دین خدا نباشد تصریح کرد: اینگونه انسان‌ها در صدد این هستند راه شهدا کمرنگ‌ و نابود شود و ولایت در کار نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به اینکه شیطان را باید دشمن بدانیم و از دشمن دوری کنیم و از آن برائت بجوییم گفت: امام راحل اینگونه فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان خواستار این است که ما را از دین جدا کند و دین نابود شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه آمریکا زمانی دست از دشمنی ما بر‌می‌دارد که ما دست از اسلام برداریم افزود: کسی را که دشمن خود می‌پنداریم باید از آن دوری کنیم و از کسی که خدا و آیات الهی را مسخره می‌کند باید برائت بجوییم.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در قرآن آمده است با کسانی که آیات الهی را به تمسخر می‌گیرند دوستی نکنید و سر یک میز ننشنید بیان کرد: این افراد دشمن دین خدا و جمهوری اسلامی هستند و بر دشمن باید نفرین فرستاد و هر کس که با یزیدیان زمان خودش دوستی کند در گمراهی است و به بی‌راهه می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز اگر بخواهیم آمریکا و سران کشورهای اروپایی از ملت ما راضی شوند باید نوکر آنها شویم و از مواضع کشورمان دست بکشیم افزود: یزید نیز زمانی از امام حسین(ع) راضی می‌شد که آن حضرت عملکرد یزید را محترم شمرده و اعتراضی نسبت به او نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی با تاکید بر اینکه انقلابی که صدام‌های زمان را بشکند، طاغوت‌ها ‌را زیرپا بگذارد و آمریکا را ناکام بگذارد ارزش دارد گفت: این راه امام حسین(ع) است و انگیزه‌ عزاداری ما باید برائت از دشمنان خداوند باشد و دشمن در حال تلاش است که فلسفه حقیقی عزاداری را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) از پیام‌آوران فلسفه حقیقی عاشوراست و زنده نگه‌داشتن فرهنگ حقیقی عاشورا برائت جویی از دشمنان است عنوان کرد: اشک ما زمانی ارزش پیدا می‌کند که زنده‌کننده ارزش‌ها در جامعه باشد./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات