۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۶۹۹
در منطقه نیروگاه قم برگزار شد؛

مراسم اختتامیه جشنواره خانوادگی «نورا و نورالدین»

مراسم اختتامیه جشنواره خانوادگی «نورا و نورالدین»
جشنواره خانوادگی «نورا و نورالدین» با حضور ۱۵۰۰ شرکت کننده در مجتمع فرهنگی نور قم به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مهدی یزدیان دبیر اجرایی جشنواره نورا و نورالدین در این مراسم گفت: این جشنواره شامل چهار ایستگاه سلامت، دانش خانواده، اوقات فراغت و اقتصاد خانواده بود که ۱۸۰ خانواده در این ایستگاه‌ها با هم به رقابت پرداختند.

یزدیان با بیان این که ۱۵۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند، افزود: در «ایستگاه اوقات فراغت» ۶۵ خانواده، «ایستگاه سلامت» ۴۶ خانواده، «ایستگاه اقتصاد خانواده» ۳۶ خانواده و «ایستگاه دانش خانواده» ۳۳ خانواده حضور داشتند. بیشترین استقبال خانواده‌ها در پخش فیلم‌های سینمایی بود و این استقبال نشان می‌دهد که مردم این منطقه به حوزه فیلم و سینما علاقه‌مند هستند ولی در منطقه نیروگاه مجموعه سینمایی که قابل استفاده باشد، وجود ندارد.

وی افزود: کمترین استقبال خانواده در بخش شب شعر و خاطره بود که در این زمینه باید برای بالارفتن سطح سواد و فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری شود.

یزدیان بیان داشت: ظرفیت‌هایی در این ایستگاه‌ها دیده شده که باورنکردنی است و در این جشنواره تلاش کردیم به گونه‌ای رفتار شود که برای کودکان و نوجوانان خاطرات شیرینی ایجاد شود.

امین جلال منش مدیر مجتمع فرهنگی نور قم نیز در این مراسم از تدوین طرح تحول این مجتمع خبر داد و افزود: امیدواریم مجتمع فرهنگی نور در چند سال آینده به مجموعه بی‌نظیری برای ارائه خدمات به مردم تبدیل شود.

وی راه‌اندازی مجموعه سینمایی، کتاب سرا، سرای خانه و خانواده، مرکز تفریحات سیاحتی، اردوهای خانوادگی و دانشجویی و... را بخشی از برنامه‌های تحولی این مجتمع ذکر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این مراسم، مردم نیروگاه را صاحبان اصلی مجتمع فرهنگی نور دانست و گفت: مردم نیروگاه پای حرف دین و ارزش‌ها و انقلابشان می‌ایستند و اگر این مجتمع ماندگاری و آینده خوبی دارد به برکت حضور خانواده‌هاست.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با بیان این که دشمن تمام توان و سرمایه‌اش را جمع کرده که خانواده‌ها از هم بپاشند، اظهار داشت: مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان، تقویت و تحکیم بنیان خانواده است، بنابراین ما وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌های مجتمع فرهنگی نور برای تحکیم بنیان خانواده و خدمت شایسته به خانواده‌های منطقه نیروگاه استفاده کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های برتر جشنواره نورا و نورالدین تجلیل شد. مقرر شد سه خانواده برتر به مشهد مقدس اعزام شوند و برای سایر خانواده‌ها بسته‌های خدمات فرهنگی، آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شد.

همچنین از مهدی اکبری مقدم یکی از ورزشکاران مجتمع فرهنگی نور که در مسابقات جهانی ووشو موفق به کسب مدال طلا شد تجلیل به عمل آمد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات