۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۱۸۹۵۱
آیت الله اراکی:

دشمن به دنبال وارونه سازی هویت اسلامی است | فرهنگ الحادی بر جهان حاکم است

دشمن به دنبال وارونه سازی هویت اسلامی است | فرهنگ الحادی بر جهان حاکم است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که دشمن به دنبال وارونه سازی هویت اسلامی است، گفت: بدترین خطری که می تواند جامعه را تهدید کند هویت وارونه و واژگون جامعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب سوم محرم در حسینیه شهدای قم با اشاره به مبانی فرهنگ قیام حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: امروز بیش از هر چیز به فرهنگ عاشورایی نیاز داریم و باید فرهنگ و زندگی خود را عاشورایی کنیم.

وی افزود: فرهنگ هر ملتی هویت آن ملت را شکل می دهد، امروز نیازمند هویت حسینی هستیم و باید هویت خود را بر اساس مکتب اهل بیت(ع) قرار دهیم، باید بدانیم که سیدالشهدا(ع) برای چه قیام کرد و به دنبال چه هدفی بود.

نماینده خبرگان با بیان این که مجالس عزا برای آموزش فرهنگ حسینی و عاشورایی به جامعه است، اظهار داشت: باید جان و هویت ما حسینی شود و این هویت حسینی با شعار محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: جنگ های عالم به دو دسته جنگ باطل با باطل و حق با باطل تقسیم می شود و هیچگاه حق با حق نمی جنگد، حق هیچگاه تناقض پذیر و تضاد پذیر نیست، هرجا حق باشد یکدلی و یک زبانی وجود خواهد داشت، این که بر اساس فرهنگ غربی گفته می شود در جامعه باید چند صدایی باشد غلط است؛ این حرف برای کسانی است که می گویند حق وجود ندارد.

آیت الله اراکی با تأکید بر این که فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی و الحادی تفاوت های جدی دارد، ابراز داشت: فرهنگ اسلام بر وجود حق و باطل تأکید دارد اما فرهنگ غرب این موضوع را قبول نمی کند، نمی شود انسان همزمان حسینی و یزیدی باشد.

وی عنوان کرد: جامعه ای خوب است که یک صدای حق داشته باشد، وقتی همه چیز یکسان دیده شد و اعتقادی به حق وجود نداشت زور پدید می آید و حاکم می شود، حرف همه مستبدان و مستکبران این بوده که حق چیزی است که آن ها می گویند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در مباحث فقه نظام سیاسی مطرح کردیم که دو مسلک وجود دارد، یکی مسلک غربی ها است که حق و زور را یکی می دانند یعنی هرکس زور داشته باشد حق با او است از این رو هرکس به سلطه دست پیدا کرد در این مسلک حق می شود.

وی اضافه کرد: منطق سیاسی قرآن و اسلام می گوید حق وجود دارد و اگر قدرت سیاسی حق بود مبنا دارد و می تواند فعالیت کند اما اگر حق نبود طاغوت محسوب می شود و باطل است، قدرت سیاسی به صورت مطلق حق نیست بلکه حق و باطل آن باید با معیارها سنجیده شود.

آیت الله اراکی با بیان این که امروز فرهنگ غربی الحادی بر جهان حاکم است، گفت: مبنای سازمان ملل هم همین فرهنگ است که اعتقادی به وجود حق و باطل ندارد، می گویند رژیم صهیونیستی زور دارد و باید آن را قبول کنیم، متأسفانه گاهی در دانشگاه ها هم افرادی با همین منطق سخن می گویند.

وی افزود: اگر دولتی با سرنیزه و ظلم شکل گرفته نمی تواند مشروعیت داشته باشد، سازمان ملل نباید به چنین دولتی مشروعیت دهد و اگر هم سازمان ملل آن را قبول کرد مشروعیت پیدا نمی کند، با تأیید اکثریت حرف غلط اصلاح نمی شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که منطق غلط زور مساوی با حق بر بشر تحمیل شده است، اظهار داشت: می گویند هرکه زور داشته باشد حق با او است، با زور و اکثریت باطل تبدیل به حق نمی شود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با شهادت و خون خود برای تمام بشر تببین کرد که حق نمی توانند مثل باطل باشد، انسان در مجالس باید خود را بسنجد که کدام جبهه حضور دارد، البته حضور در مجالس عزاداری اعلام حضور در جبهه حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ هیچ سعادتی برتر از این نیست که انسان در جبهه حق باشد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که فرهنگ منظومه خوب و بد در هر جامعه است، ابراز داشت: این منظومه اخلاق جامعه را تعریف کرده و رفتار، روابط اجتماعی، سیاست و علم را شکل می دهد، از این منظومه خوب و بد در زبان دینی به معروف و منکر یاد شده است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را ریشه انقلاب امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: امویان در حال تبدیل معروف به منکر و منکر به معروف بودند و فرهنگ اسلامی و دینی را روانه می کردند یعنی در حال وارونه سازی هویت جامعه بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی فرهنگ و هویت وارونه شود انسان خوب را بد و بد را خوب می بنید، وقتی وارونگی ایجاد شد چشم انسان در برابر حق و آیات الهی بسته می شود و انسان حق را نمی بیند و نمی شنود.

وی اضافه کرد: امروز چه کسی نمی داند که رژیم صهیونیستی وآل سعود باطل و فلسطینی ها و یمنی ها مظلوم هستند، چه کسی است که نداند آمریکا سردسته تبهکاران عالم است، بدترین تکبر این است که انسان حاضر نباشد حق را بپذیرد، کسانی که آیات ودلایل را می بینند اما حقیقت پوشانی می کنند یا منکر حقیقت می شوند دچار این تکبر هستند.

آیت الله اراکی با بیان این که برهان و دلایل متعددی برای حقانیت جمهوری اسلامی و انقلاب وجود دارد اما برخی قبول نمی کنند، گفت: در انقلاب قرار است که خود مردم برای کشور تصمیم بگیرند نه این که آمریکا و مستکبران تصمیم گیری کنند.

وی افزود: آمریکا با انقلاب می جنگد که ملت ایران را تابع خود کند و روی حق پا می گذارد، کسانی که روی حق پا می گذارند در هر باطلی حضور دارند و حمایت می کنند، بدترین خطری که می تواند جامعه را تهدید کند هویت وارونه و واژگون جامعه است.

تعداد بازدید : 8
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات