۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۱۹۰۱۳
حجت الاسلام موسوی لارگانی در موافقت با مونسان:

مونسان به رعایت شئونات اسلامی عنایت دارد

مونسان به رعایت شئونات اسلامی عنایت دارد
نماینده مردم فلاورجان در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: علی‌اصغر مونسان به رعایت شئونات و محدودیت‌های اسلامی در مکان‌های میراث فرهنگی و گردشگری تاکید دارد.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی گفت: این وزارتخانه به همت مجلس دهم تشکیل شده است لذا باید شخصیتی موثر، کاربلد، آشنا به مشکلات هر سه قوه، واقف به ظرفیت‌ها و کمبود‌های وزارتخانه جدید و همراه و همسو با دولت در راس کار قرار گیرد تا زیرساخت‌های وزارتخانه جدید را پایه‌ریزی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه موافقت خود با علی‌اصغر مونسان اضافه کرد: از نقاط قوت ایشان، تحرک قابل ملاحظه در ثبت میراث فرهنگی، تقویت مشارکت بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت نهاد‌های دولتی و عمومی در مرمت بنا‌های تاریخی و عمومی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری در احداث هتل و تلاش برای رشد ۵۰ درصدی گردشگری خارجی با توجه به تحریم‌های ظالمانه ترامپ است.

وی نگاه مونسان را معطوف به مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت: تنها راه توسعه گردشگری همین نوع مشارکت است. سابقه نشان داده که مونسان از لحاظ سیاسی با جناح‌های مختلف همکاری دارد، اما هیچ‌گاه وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود. حضور چند ساله او و نزدیکی به رییس جمهور نیز قابل توجه است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با استناد به آمار سازمان جهانی گردشگری، ایران را جزو ۱۰ کشوری دانست که پتانسیل‌های گردشگری زیادی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آمار ۱۲ میلیارد دلاری بانک مرکزی در سهم گردشگران به افزایش ۶۰ درصدی این آمار در دوره علی‌اصغر مونسان تاکید کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که انتظارات ما خیلی بیشتر از این‌ها است، تاکید کرد: مونسان در امور گردشگری به بعضی از شئونات اسلامی و محدودیت‌ها پایبند بوده و به رعایت این مسائل مهم عنایت ویژه داشته است.

وی خطاب به نماینده ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی که از استفاده آمار در بیانات مونسان انتقاد کرده بود، گفت: اگر آقای مونسان بخواهند تعداد هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها، اقامتگاه‌ها و اشتغال‌های ایجاد شده را بشمارد باید از آمار استفاده کند در غیر این صورت با چه پارامتری می‌توان این موضوعات را عنوان کرد. /۸۵۶/
ارسال نظرات