۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۱۹۰۸۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بی حیایی و بدحجابی زنان خلاف دستور قرآن است

بی حیایی و بدحجابی زنان خلاف دستور قرآن است
استاد حوزه علمیه با انتقاد از وضعیت پوشش بانوان جامعه بی حیایی و بدحجابی را خلاف دستور الهی بیان کرد و گفت: بدحجابی و بی حیایی زنان دین و ایمان مردان را به یغما می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح روایات: آن زمینی که شیعه بر روی آن راه می رود به خود افتخار می کند و به خود می بالد.

وی با اشاره به اینکه خداوند براساس ظرفیت انسان ها به احکام شرعی نظام بخشیده است، ادامه داد: خداوند هرگز نمی خواهد بندگانش در عبادت سختی بکشند و این نشان از محبت حضرت باری تعالی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان جهل مرکب را بدترین و سخت ترین بیماری دانست که انسان می تواند به آن مبتلا شود، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: فهم روایات ما بسیار مشکل است، تنها فرشتگان مقرب و فرستادگان الهی می توانند آن روایات را درک کنند، همچنین مومنی که در امتحان ایمان قلبی موفق شده نسبت به کلام ما فهم دارد، پس برخی از روایات اسرار ما محسوب می شوند که باید با توجه به ظرفیت انسان ها به آنها گفته شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند پیامبران را براساس نبوت که یک مقام ویژه خاص الهی است آفریده و هنگام آفرینش تمام انبیای الهی پیامبر خلق شدند و دارای مقام نبوت بودند.

وی با انتقاد از پوشش و حجاب بد زنان و دختران جامعه، ابراز کرد: این که وضعیت کنونی زنان جامعه را به عنوان اقتضاء وضع جهانی بیان می کنند چه حرفی است؟! قرآن و حیا کجا رفته! رعایت حدود محرم و نامحرمی که متن قرآن کریم است، با این شکلی که امروز دختران و زنان در همه جامعه پدیدار هستند چه دینی برای مردان و پسران باقی می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند جانشینان انبیا را موقع خلقت وصی خلق کرده است، ابراز کرد: امیرمنان علی(ع) مولا و وصی خلق شده است و پیامبراکرم(ص) در روز غدیر خم این خلقت را اظهار کردند؛ امام علی(ع) جلوه تام پیامبراکرم(ص) بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حقیقت امام علی(ع) و پیامبراکرم(ص) از یک نور است، اظهار داشت: خداوند همه اسرار عالم هستی را به وجود مبارک پیامبراکرم(ص) نشان داده است./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات