۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۰۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

از زبان انگلیسی برای معرفی انقلاب اسلامی استفاده کنیم

از زبان انگلیسی برای معرفی انقلاب اسلامی استفاده کنیم
نصری با اشاره به ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و معارف اسلامی برای ارائه شدن به جامعه جهانی، گفت: انتقال فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی از طریق زبان انگلیسی یک رسالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محسن نصری استاد حوزه و دانشگاه شامگاه امروز در نشست بررسی تأثیر مخرب یا سازنده زبان انگلیسی در تمدن سازی اسلامی که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه تمدن سازی، گفت: در بسیاری عرصه‌ها به ویژه حوزه امنیتی و دفاعی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز بسیاری از عرصه‌ها مانده است که باید در آن ورود کنیم، امروز برای انتقال پیام خود به جهان باید از زبان انگلیسی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: بیش از یک میلیارد نفر زبان چینی دارند و حدود ۵۰۰ میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، پیام انقلاب اسلامی تنها مخصوص کشور ما نیست و لازم است آن را به گوش جهانیان برسانیم. برخی مدعی می‌شوند که پس از حمله اعراب به ایران آنها فرهنگ خود را به ما تحمیل کردند و این درحالی است که اعراب آن زمان فرهنگی نداشتند بلکه ایرانی هوشمند با فرهنگ و متمدن پیام دین متمدن و تمدن ساز اسلام را دریافت کرد و از آن به نحو احسن استفاده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ضرورت انتقال پیام اسلام ناب و انقلاب اسلامی به جهان اظهار کرد: دشمنان در تلاش هستند ایران پیش از اسلام را هم مورد حمله قرار دهند تا بتوانند از طریق ایران هراسی پروژه اسلام هراسی را هم پیش ببرند، انتقال فرهنگ اسلام با زبان های بین المللی به ویژه انگلیسی یکی از رسالتها و وظایف ما در شرایط حساس و خطیر کنونی است، به ویژه اینکه کشور ما یکی از کشورهای مورد علاقه گردشگران خارجی است و این فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ انقلاب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب است.

نصری با اشاره به گستردگی ایران هراسی دشمنان در جهان، استفاده از زبان‌های رایج دنیا را بستری برای تمدن سازی عنوان کرد و گفت: در گام دوم انقلاب بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، انقلاب اسلامی شکل گرفته است تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و انقلاب جهانی ایشان باشد. جانسون جامعه شناس معاصر آمریکایی و مشاور سازمان سیا معتقد است آمریکا و تمدن غرب به پایان رسیده، امروز شاهد هستیم که تمام ایسم به افول رفته‌اند و همین موضوع اهمیت و ضرورت فراگیری زبان‌های خارجی به منظور معرفی تمدن اسلامی را به ما گوشزد می‌کند.

جامعه شناس و کارشناس علوم انسانی با بیان اینکه از ویژگی‌های مثبت سبک زندگی و علوم کشورهای غربی باید استفاده کرد، تصریح کرد: برای دستیابی به این منظور باید بتوانیم از زبان انگلیسی استفاده کنیم، ولی این نباید باعث شود که تنها به زبان انگلیسی اکتفا کنیم و یا اینکه زبان فارسی را فراموش کنیم، نباید واژگان و گفتگوها و گفتمان ما درون کشور انگلیسی شود و فارسی را فراموش کنیم بلکه نیازمند تسلط به زبان انگلیسی به منظور معرفی انقلاب اسلامی و معارف اسلام ناب هستیم./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات