۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۱۹۱۱۲
تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله مطرح کرد؛

تضعیف مجالس حسینی در برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی ضد اسلامی

تضعیف مجالس حسینی در برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی ضد اسلامی
حجت الاسلام حسینی با هشدار به نقشه های تضعیف کننده دشمنان در برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی ضد اسلامی، گفت: مجالس حسینی دانشگاه انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمیرهاشم حسینی تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) گفت: جریان کربلا سراسر نمایش ایمان به غیب و اطاعت از فرامین اولیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه انسان در عالم دینا باید با ایمان به غیب زندگی کند تا سعادتمند شود، ادامه داد: خداوند به انسان گناهکار به قدری مهلت می دهد تا بتواند توبه کند و به راه سعادت بازگردد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: کسانی که ایمان به غیب دارند می دانند که در سختی ها و مشکلات خداوند آنان را یاری می رساند از این رو با متانت و شکیبایی دشواری ها را پشت سر می گذارند؛ حضرت زینب(س) بهترین الگوی صبر برای بشریت معرفی می شود.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله با بیان اینکه هیچ مصیبتی بزرگ تر از مصیبت کربلا نیست، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در روز عاشورا سر مبارک عزیزان خویش را بربالای نیزه می بینند و اهانت و بی حرمتی دشمنان را مشاهده می کنند اما در کمال صبر و شکیبایی با اقتدار خطاب به دشمنان می فرمایند: ما چیزی جز زیبایی ندیدیم؛ این اقتدار و شکیبایی نشان از ایمان قوی حضرت دارد.

وی با اشاره به اینکه در واقعه عاشورا یاران امام حسین(ع) به مقام رضای الهی دست یافتند، بیان کرد: کسی که اهل صبر است با مقاومت می تواند به سوی مقام رضا الهی حرکت کند؛ کسی که اهل ایمان به غیب باشد می تواند در همه لحضات شاکر پروردگار متعال باشد.

حجت الاسلام حسینی قناعت داشتن را از صفات ارزشمند بیان کرد و گفت: اضطراب و استرس و بلند پروازی بودن نتیجه قانع نبودن است، انسان در همه عرصه های زندگی اش باشد به روزی الهی قانع باشد.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله ادامه داد: کسی که ایمان به غیب دارد حتی به دشمن خود نیز ظلم و ستم نمی کند؛ اگر کسی در حق انسان بدی کرد او حق اینکه آن ظلم را با ظلم پاسخ دهد را ندارد.

وی افزود: همچنین کسی که ایمان به غیب دارد هرگز بار خود را به دوش دیگران نمی اندازد بنابراین انسان مومن برای کسب روزی حلال اهل تلاش است همچنین به خاطر دیگران خودش را به انحراف نمی اندازد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: انسان مومن خود را به سختی می اندازد تا دیگران راحت باشد مانند زحمتی که همسر برای کسب روزی حلال خانواده متحمل می شود. همچنین کسی که اهل ایمان واقعی است ایمان به توحید، نبوت، معاد و امامت در او جمع است.

تولیت مدرسه علمیه فیلسوف الدوله خاطرنشان کرد: مجلس عزاداری امام حسین(ع) دانشگاه انسان سازی است بنابراین نباید مجالس حسینی که مجلس احیای دلها است ضعیف برگزار شود. در این ایام دشمنان با هر ترفند و وسیله ای در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به تضعیف مجالس حسینی دست زده اند چون می دانند تمامی نقشه های آنان را همین مجالس نقش برآب می کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات