۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۱۹۵۹۳
حجت الاسلام خوبانی:

زیاده خواهی‌های آمریکا و اروپا را باید با حمایت از تولید داخل پاسخ دهیم

زیاده خواهی‌های آمریکا و اروپا را باید با حمایت از تولید داخل پاسخ دهیم
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر گفت: زیاده خواهی‌ها و باج خواهی‌های آمریکا و اروپا را باید با حمایت از تولید داخل پاسخ دهیم.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجام از سوی ایران اسلامی اشاره کرد و آن را اقدامی قابل تقدیر از سوی مسؤولان کشورمان برشمرد.
 
وی با بیان این که آمریکا و اروپا دو روی یک سکه هستند و سیاست‌های کلی آن‌ها در یک مسیر است، افزود: مقام معظم رهبری همواره نسبت به بدعهدی آمریکا و اروپا هشدار داده بودند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسؤولان کشورمان باید مراقب وعده‌های توخالی و فریبنده طرف غربی باشند، بیان داشت: سیاست اروپایی در مسیر اهداف آمریکایی‌ها است، اما در اجرا کمی با دولتمردان آمریکایی متفاوت است.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مسؤولان نباید از همان ابتدا کشور را معطل وعده‌های نسیه و توخالی اروپایی می‌کردند، افزود: راه پیشرفت و توسعه کشور کاملاً مشخص است و نباید آن را در آن سوی مرز‌ها جستجو کنیم.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که مقام معظم رهبری از همان ابتدا نسبت به بدعهدی‌های طرف‌های آمریکا و اروپایی پیش بینی‌ها لازم را انجام داده بودند، گفت: تأکید ایشان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی به همین دلیل بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه توسعه و پیشرفت کشور چشم دوختن به کمک‌های طرف اروپایی نیست، تصریح کرد: مسؤولان ما هر چه می‌خواهند در داخل این کشور باید جستجو کنند، چون تجربه تاریخی ثابت کرده که غربی‌ها هیچ گاه به عهد خود با ملت ایران وفادار نبوده اند.
 
حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که نباید وقت کشور و مردم را با مذاکرات بی فایده با طرف‌های اروپایی بی جهت مصروف کرد، خاطرنشان کرد: زمان و دغدغه‌ای که مسؤولان کشورمان برای مذاکره با طرف‌های غربی می‌گذارند اگر در جهت تقویت ظرفیت‌های داخلی صرف می‌شد امروز کشورمان به راحتی می‌توانست اثر تحریم‌ها را کاهش دهد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که حمایت و تقویت از تولید داخلی بهترین راه مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمن است، تصریح کرد: زیاده خواهی‌ها و باج خواهی‌های آمریکا و اروپا را باید با حمایت از تولید داخل پاسخ دهیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات