۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۸۴۸
حجت الاسلام تبریزی:

وظیفه روحانیت مراقبت و حراست از دین است | قدر علما و بزرگان را بدانیم+ فیلم

وظیفه روحانیت مراقبت و حراست از دین است | قدر علما و بزرگان را بدانیم+ فیلم
استاد حوزه با بیان این که علمای بزرگ زحمت ها کشیدند تا دین منحرف نشود، گفت: باید قدر بزرگان و علمای خود را بدانیم که در طول تاریخ با وجود توطئه های متعدد جهاد کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد حوزه علمیه قم دوشنبه شب در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در هیأت خادم الرضا(ع) قم با بیان این که خدا با اشک بر سیدالشهدا(ع) رحمت خود را بر انسان جاری می کند، گفت: اگر می خواهیم تابع حقیقی اهل بیت(ع) باشیم باید در ایام شادی این بزرگواران شادی کنیم و در ایام حزن آن ها عزادار و محزون باشیم.

وی افزود: متأسفانه امروز برخی کارها تحت عنوان شادی انجام می شود که سنخیتی با دین و دستورات اهل بیت(ع) ندارد، چنین کاری فرح نیست بلکه ظلم محسوب می شود، شادی و عزاداری ما باید طبق موازین دینی باشد.

فرزند مرحوم آیت الله تبریزی دنیا را دار امتحان و فرصتی برای جمع آوری توشه جهت آخرت انسان دانست و اظهار داشت: انسان باید در دنیا برای آخرت خود توشه بردارد تا در قیامت دست خالی نباشد.

وی با بیان این که علمای بزرگ زحمت ها کشیدند تا دین منحرف نشود و به دست ما برسد، ادامه داد: باید قدر بزرگان و علمای خود را بدانیم که در طول تاریخ با وجود توطئه های متعدد جهاد کردند و دین را نگه داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گاهی برخی افراد جامعه تحت تأثیر برخی مسائل به جای توسل به اهل بیت(ع) به سراغ دیگرتم می روند، ابراز داشت: اصلا معلوم نیست کسی که برخی سراغ آن می روند چه کسی بوده اما می گویند از پادشاهان بوده است، در حالی که ما امامزادگانی واجب التعظیمی مانند حضرت معصومه(س) داریم که مراد می دهد و باید قدر نعمت های بزرگ خود را بدانیم.

وی عنوان کرد: باید به حضرت معصومه(س) پناه ببریم تا عنایت کند و تجربه نشان داده که حضرت کریمه عنایت می کند، حضرت معصومه(س) شخصیتی هستند که وقتی پدر بزرگوارشان نبودند تمام مسائل و سؤالات مردم را پاسخ دادند و حضرت امام کاظم(ع) درباره بعد از این که متوجه شدند درباره ایشان جمله" فداها ابوها" را فرمود، یکی از ابواب بهشت به برکت حضرت معصومه(س) باز می شود.

حجت الاسلام تبریزی با اشاره به مجاهدت روحانیت و علما در طول تاریخ خاطرنشان کرد: بزرگان زیادی در راه بقا و تبیین دین جهاد کردند، این روحانیت است که باید تفقه در دین کرده و دین را برای مردم توضیح دهد و جامعه را با دستورات دینی آشنا کند.

وی اضافه کرد: کار روحانیت حفاظت و مراقبت از دین است تا مردم در جامعه آشنای با دین باشند و بر اساس دستورات دینی عمل کنند، گاهی برخی از این جایگاه مهم آگاهی ندارند و تحت فضاسازی ها تصورات نادرستی درباره روحانیت دارند، اگر می خواهیم عاقبت به خیر شویم باید تابع دین و اهل بیت(ع) باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عزاداری ها باید مطابق بر دستورات اهل بیت(ع) باشد، گفت: اهل بیت(ع) الگو هستند و باید در مسیر آن ها حرکت کنیم، عاشورا و باقی ماندن پیام قیام امام حسین(ع) مرهون مجاهدت حضرت زینب کبری(س) است؛ هر چیزی که سبب بزرگداشت حماسه عاشورا شود باید انجام دهیم، باید وظیفه خود را شناخته و عامل به آن باشیم.

وی افزود: باید پیوند قوی با اهل بیت(ع) داشته باشیم و فرزندان خود را مبتنی بر دستورات این بزرگان تربیت کنیم تا خود و فرزندانمان سعادتمند و عاقبت به خیر شویم.

تعداد بازدید : 8
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 11
محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
اشاره ایشان به حضرت معصومه بسیار بجا و درست است این خانم ولی نعنت ما ایرانیان بویژه ساکنین شهر قم هستند برکات ایشان بی شمار و خارج توان قلم است
1
0