۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۱۹۸۵۱
یکتا:

همه باید نسبت به انقلاب مأموریتی را بر عهده خود بگذارند

همه باید نسبت به انقلاب مأموریتی را بر عهده خود بگذارند
یکتا با اشاره به این که همه باید نسبت به انقلاب مأموریتی را بر عهده بگیرند، گفت: از سیدالشهدا(ع) معرفت به مأموریت بخواهید و باید نسبت به انقلاب مأموریتی بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین یکتا جهادگر فرهنگی در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در هیئت فاطمیون قم اظهار داشت: شب عاشورا برای کسانی که ثابت قدم بودند و تا پای جان به دفاع از سیدالشهدا(ع) و همراهی با آن حضرت ایستادند، ایشان دو انگشت خود را باز کرد و در صحنه ای جایگاه هر کدام را به آنها نشان دادند.

وی افزود: امشب هر کسی لبیک محکمی به امام زمانش داده باشد و "مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا" باشد، بقیه الله(عج) با ابی عبدالله تفاوتی ندارد؛ کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است.

این جهادگر فرهنگی تصریح کرد: اینکه در شب عاشورا می گویند "امشب شهادت نامه عشاق امضا می شود" را به عینه دیدیم؛ هر کسی به اطرافش نگاهی کند متوجه می شود که از عاشورای سال گذشته تا امروز چند شهید مدافع حرم به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که گرفتن برات شهادت نیازمند گفتن لبیک محکم است، افزود: بارها گفته ام که امثال شهید حججی ها پای منبرها در شملچه آمدند و جواز شهادتشان را دریافت کردند و سبقت گرفتند؛ برخی به راحتی از شهادت جای می مانند و بعضی ها به راحتی شهادتشان را می گیرند؛ این به خودمان بر می گردد که لبیک محکمی بگوییم یا نگوییم.

یکتا شهادت را خواستنی و گرفتنی عنوان کرد و اظهار داشت: امشب که شب عاشوراست، نامه "من الغریب الی الحبیب" برای برخی می آید؛ دیدیم که وسط بازاری اسدالله لاجوردی را آسمانی کردند، کنار تالار فرمانیه در شمال تهران شهید صیاد دلها را بردند و وسط رمل های فکه شهید آوینی به شهادت رسید؛ «اگر آه تو از جنس نیاز است، در باغ شهادت باز است».

وی گفت: امشب باید نسبت به انقلاب مأموریتی بگیرید و از هیئت بیرون بروید؛ این سینه زنی ها، اشک ریختن ها و عزاداری کردن ها حساب و کتاب دارد؛ آن چای ریز مجالس سیدالشهدا(ع) که از دنیا رفت، خوابش را دیدند و گفتند چه خبر، گفت امام حسین(ع) به من فرمود تو 23852 استکان چای در مجالس ما ریختی، آن فرد گفته بود پشیمانم که چرا خودم چای ها را به دست عزاداران ندادم؛ روزی می آید که به ما می گویند فلان قطره اشک برای ما ریختی و فلان تعداد بار در عزاداری ها برای ما دستت به سینه ات خورد و غیره.

این جهادگر فرهنگی تصریح کرد: اگر کسی بپرسد که شب عاشورا از امام حسین(ع) چه بخواهیم، می گویم معرفت به مأموریت بخواهید؛ همان مأموریتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ روزی امام حسین(ع) فرمودند که جوانان بنی هاشم بیایید علی را بر در خیمه رسانید و روزی امام راحل فرمودند که دزدی آمده و سنگی انداخته و جوانان به جبهه بروید؛ امروز آقا می فرمایند جوانان برخیزید که می خواهیم پرچم ظهور را بر بلندترین قلل دولت عظمای ولایت بزنیم.

وی افزود: مواظب شیطان باشید که با یک گناه، حسنات مان را از بین نبرد چرا که با این عزاداری ها توشه همه عزاداران مملو از پاداش است؛ ممکن است که بارها شهادت ما امضا شده باشد، اما با یک گناه رزق شهادت از بین می رود.

یکتا با بیان این که "اربعین و ما ادراک ما الاربعین" اظهار داشت: بچه هیئتی اربعین سیدالشهدا(ع) در شهر نمی ماند و خود را به کربلا می رساند؛ کارتان را تعطیل کنید و با خانواده و دوستان راهی مراسم پیاده روی اربعین شوید؛ امسال هم که ارباب دعوت عام کرده و ویزا نمی خواهد و همه راهی شوید.

وی خاطرنشان کرد: قدر بدانید و برای این جمع شدن ها و عهد و پیمان بستن ها صدقه دهید؛ شیاطین جنّی و اِنسی نمی توانند جمع های پر حرارت بچه شیعه ها را ببینند، صدقه بدهید و دعا کنید و در هیآت هفتگی شرکت کنید و پر رونق نگه دارید؛ اگر همیشه در هیآت نسبت به اهل بیت(ع) اعلام حضور کنیم، در زمان ظهور حضور پیدا خواهیم کرد./822/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات