۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۱۹۸۵۷
امام جمعه موقت کاشان:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت و قیام امام حسین است + فیلم

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت و قیام امام حسین است + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار انقلاب اسلامی ایران را کپی نهضت و قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: یکی از نشانه‌های قیام امام حسین (ع) شعار‌ها و برنامه‌های این نهضت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح روز عاشورا در زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید از دو ویژگی شور و شعور همراه با بصیرت برخوردار باشد و یکی از این دو به تنهایی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: امروز دشمن به دلیل ناتوانی درمقابله با عزاداری‌های امام حسین (ع) تلاش می‌کند تا مجالس عزاداری را از محتوا تهی کند و برای رسیدن به این هدف در دوره رضاخان با برخورد فیزیکی به مقابله با مجالس عزاداری آمدند تا فرهنگ غرب را جایگزین کند، اما موفق نشدند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز نیز دشمن به دنبال این است تا مجالس عزاداری امام حسین (ع) را بی محتوا و از درون تهی کند و برای رسیدن به این هدف مداح آمریکایی و سخنران آمریکایی تربیت کرده که با دعا برای رهبری و مرگ بر آمریکا مخالف است و صحبتی از انقلاب و شهدا نمی‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابعاد نهضت و قیام امام حسین (ع) بر پایه ارزش‌های اخلاقی استوار است، ابراز داشت: یکی از ابعاد دیگر نهضت و قیام امام حسین (ع) توحیدی بودن این نهضت است.

به گفته وی نهضت و قیام امام حسین (ع) توحیدی بود و تنها سیاسی نبود، از این رو داشتن ارتباط قوی با خدا که جبهه مقابل امام حسین (ع) از آن محروم بود از ویژگی قیام سید الشهدا بود.

امام جمعه موقت کاشان از انقلابی بودن امام حسین (ع) به عنوان یکی دیگر از ابعاد نهضت و قیام امام حسین (ع) نام برد و گفت: بی اخلاقی، عدم ارتباط قوی با خدا و انقلابی نبودن نشانه حسینی نبودن افراد است.  

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این که زیارت عاشورا اعلام برائت از ظالمان است، افزود: پیام نهضت و قیام امام حسین (ع) مبارزه با ظلم است.

وی حسینی بودن را انقلابی بودن دانست و با اشاره به اینکه کسانی که خود را امام حسینی می‌دانند از همه باید انقلابی‌تر باشند، اظهار داشت: هیئات مذهبی و رؤسای هیئات مذهبی باید از همه انقلابی تر باشند در غیر این صورت حسینی نیستند.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: کسی که با وعده رسیدن به پول و مال و ثروت و ریاست و نام و نان و شهرت تحت سلطه ظلم و ظالم قرار بگیرد در جبهه مقابل امام حسین (ع) قرار گرفته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار انقلاب اسلامی ایران را کپی نهضت و قیام امام حسین امام حسین (ع) دانست و گفت: یکی از نشانه‌های نهضت و قیام امام حسین (ع) شعار‌ها و برنامه‌های این نهضت است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انقلاب امام حسین (ع) نمایشگاهی از زیبایی‌ها و زشتی‌ها بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران هم زیبایی‌هایی همچون شهیدان رجایی و باهنر شهید مطهری و شهدای محراب و دفاع مقدس و مدافع حرم را دارد و هم زشتی‌هایی همچون مسعود رجوی‌ها و منافقین را دارد که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رسانیدند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: همانگونه که با نهضت امام حسین (ع) مخالفت و مبارزه کردند تا پیام امام حسین (ع) به مردم نرسد، امروز نیز با انقلاب اسلامی ایران مقابله و مبارزه می‌کنند تا انقلاب اسلامی صادر نشود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات