۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۱۹۸۷۹
حجت الاسلام حیدری:

اندیشه حسینی به الگوی آزادگی در جهان تبدیل شده است

اندیشه حسینی به الگوی آزادگی در جهان تبدیل شده است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امروز اندیشه حسینی به الگوی آزادگی در جهان تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم عاشورای حسینی در امامزاده عباس (ع) ساری، حماسه عاشورا را الهام‌بخش قیام برای حقیقت انسانی در مبارزه با ظلم و شرک و دنیاپرستی معرفی کرد و گفت: حماسه عاشورا امروز به یک حرکت عظیم جهانی تبدیل شده است.
 
وی با بیان این که فرهنگ حسینی از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده و امروز در نقاط مختلف جهان در عزای حسینی بر سر و سینه می‌زنند، افزود: آنچه که امروز در اقصی نقاط جهان می‌بینیم نشان دهنده فرا مذهبی فرهنگ حسینی است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز نام امام حسین (ع) جهانی شده است، خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط عالم برای سید و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند و همین مسأله سند روشنی بر حقانیت نهضت حسینی است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که عشق به امام حسین (ع) مرز نمی‌شناسد و این مسأله همواره در ماه‌های محرم و صفر به وضوح اثبات شده است، گفت: امام حسین (ع) خود و خانواده‌اش را فدای رسالت اسلام کرد تا دین واقعی زنده و پویا باقی بماند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اندیشه حسینی به الگوی آزادگی در جهان تبدیل شده است، افزود: دنیای امروز برای برون رفت از مشکلات و بحران‌های خود نیازمند بهره گیری از الگوی حسینی است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که اگر امام حسین (ع) در برابر ظلم و استبداد زمانه قیام نمی‌کردند، اسلام ناب مورد تحریف دشمنان و بدخواهان قرار می‌گرفت، بیان داشت: حرکت ارزشمند سید و سالار شهیدان موجب جلوگیری از انحراف دین شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه عاشورا به درس فداکاری و جانبازی را به دنیا آموخت، خاطرنشان کرد: امروز گسترش و جهانی شدن اسلام ناب را مرهون خون‌های پاک دشت کربلا هستیم.
 
وی با تأکید براین که امروز نیازمند درک حقیقی نهضت حسینی از سوی جهانیان هستیم، بیان داشت: باید با درک حقیقت این نهضت عظیم در برابر ظلم، تجاوز و زیاده خواهی ایستاد و دفاع کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات