۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۱۹۹۰۴

چند خبر کوتاه از حرم مطهر رضوی

چند خبر کوتاه از حرم مطهر رضوی
اجتماع عاشورائیان، برگزاری نمایشگاه فروغ شهادت و الممهدون و برگزاری محفل انس با قرآن در حرم مطهر رضوی از جمله خبرهای کوتاه از بارگاه مطهر رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هم‌زمان با روز عاشورا، اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی در رواق حضرت زهرا(س) و اجتماع عظیم عاشورایان در صحن جامع رضوی برگزار شد.

اجتماع بانوان عاشورایی از ساعت 10:30 صبح و با حضور بیش از 6 هزار زائر عزادار اجرا شد و ضمن قرائت زیارت عاشورا، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مقتل‌خوانی ظهر عاشورا قرائت شد همچنین بعد از نماز ظهر عاشورا اجتماع عظیم عاشورایان در صحن جامع رضوی با حضور سوگواران حسینی برگزار شد.

دوچرخه سواران افغانستانی مسیر هرات تا مشهدالرضا(ع) را رکاب زدند

هیئت دوچرخه سوار کشور افغانستان پس از 7 شب رکاب زنی مسیر هرات تا مشهد، در شب عاشورای حسینی خود را به حرم مطهر حضرت رضا(ع) رساندند.

زبیر برکزای یکی از اعضای این کاروان ابراز کرد: پنجمین بار است که به مشهد مشرف می‌شوم و این سفر با هدف رساندن پیام صلح و دوستی بین شیعه و سنی، وحدت و یکپارچگی و یادبود نام شهدای کربلا به جهان انجام گرفت.

گفتنی است؛ این گروه با حضور در رواق دارالرحمه حرم رضوی از برنامه‌هایی که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند و در انتها میهمان خوان با برکت حضرت رضا(ع) شدند.

نمایشگاه «فروغ شهادت» از عاشورا روایت می‌کند

علیرضا افتخاری، معاون اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاه عاشورایی در گنجینه هنرهای تجسمی موزه حرم رضوی به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله‌الحسین‌(ع) خبر داد.

وی گفت: در این نمایشگاه هشت اثر هنري نفيس با سبک ها و تکنیک های مختلف نگارگری، نقاشی رنگ روغن، آبرنگ‌، گواش و مرکب، معرق و خط و نقاشی از آثار اهدایی و وقفی هنرمندان نام‌دار و واقفان مخلصی چون رضا افشاری، مهدی فرخی، محمدباقری، سید جلال‌الدین حسینی و زهرا جهان‌پورکه طی سالهای گذشته وقف آستان مقدس امام رضا‌(ع) کرده اند در معرض نمايش قرار گرفته است.

السلام علیک یا ابا‌ عبدالله‌الحسین علیه‌السلام، ظهر عاشورا، عصر عاشورا، عزت خون، یاری و شهادت حضرت علی‌اکبر عناوین نقش بسته بر این آثار هنری بود که وی به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه که روایتگر عشق و علاقه هنرمندان کشور به حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) است تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

برگزاری محفل انس با قرآن حرم رضوی در شب عاشورای حسینی

حجت‌الاسلام  مهدی شجاع رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی اظهار کرد: هم‌زمان با شب عاشورای حسینی حرم مطهر رضوی با برگزاری محفل قرانی پذیرای خیل عزاداران حسینی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این محفل نورانی که از ساعت 22:30 شب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، امیر لعل اول، امید حسین‌نژاد، کریم حسین‌پور و احسان محمدی آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت خواهند کرد.

وی در ادامه از برگزاری محفل قرآنی ویژه بانوان هم‌زمان با روز عاشورا خبر داد و عنوان کرد: محفل «انس با قرآن در جوار عترت» ویژه بانوان عصر روز عاشورا قبل از نماز مغرب و عشا در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نمایشگاه «الممهدون» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با ایام محرم الحرام نمایشگاه «الممهدون» زمینه سازان ظهور در حرم مطهر رضوی به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و به منظور معرفی رهبران و شهدای محور مقاومت اسلامی بحرین در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این نمایشگاه فرهنگی تصاویری از نمادهای ملی در زندان‌های بحرین از جمله «عبدالوهاب حسین»، «حسن مشیمع»، «نبیل رجب»، «محمد جواد پرویز»، «عبدالجلیل السنکیس» و «محمد اسماعیل» به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «الممهدون» همچنین مزین به نام و تصویر شهدایی از جبهه مقاومت بحرین از جمله «محمد العکری»، «محمد الساری»، «محمد حمدان»، «محمد زین الدین» و «احمد العصفور» و همچنین تصویر «شیخ عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین است.

در این نمایشگاه همچنین تصاویر شهدای جبهه مقاومت کشورهای اسلامی از جمله شهیدان؛ حججی از ایران، شیخ نمر از عربستان، سید عارف حسینی از پاکستان، جهاد مغنیه از لبنان، رضا الغسره از بحرین،  سمیر قنطار از فلسطین و ابوحامد از افغانستان نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

گفتنی است؛ نمایشگاه «الممهدون» زمینه سازان ظهور که در محل نگارخانه رضوي واقع در راهرو ضلع شرقي صحن غدير حرم مطهر رضوی برگزار شده تا پایان ماه محرم پذیرای علاقه‌مندان است.

آغاز ثبت‌نام كاروان پياده اربعين حسيني ويژه دانشجويان دانشگاه امام رضا(ع)

جليل معمارياني، معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) گفت: دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) براي دومين سال متوالي به منظور شركت در اجتماع ميليوني زائران اربعين حسيني، اقدام به اعزام دانشجويان پسر به كربلاي معلي در قالب كارواني 80 نفره کرده است.

وي با اشاره به ارائه تسهيلات ويژه دانشگاه براي حضور دانشجويان در راهپيمايي اربعين حسيني خاطرنشان كرد: جهت رفاه حال دانشجويان تسهيلات لازم جهت دريافت مجوز خروج از كشور و همچنين وام قرض الحسنه به مبلغ يك ميليون و 600 هزار تومان به آنان اعطا مي‌شود.

معماریانی با بيان اينكه سفر به عتبات عاليات از 19 مهر ماه آغاز مي‌شود و به مدت 11 روز به طول مي‌انجامد، افزود: برنامه‌ هاي فرهنگي متنوعي با حضور مسئولان فرهنگي اين دانشگاه تدارك ديده شده و اجراي تمام برنامه‌ها بر عهده دانشجويان است.

وي با بيان اينكه در اين سفر زيارتي دانشجويان در قالب كاروان دانشجويي با اتوبوس از طريق مرز زميني به عراق عزيمت خواهند کرد، خاطرنشان كرد: عموم دانشجويان پسر علاقه مند به حضور در راهيپمايي اربعين حسيني و زيارت مشاهد شريفه در كشور عراق مي توانند از طريق نشاني  http://reg.imamreza.ac.ir/index.php/atabat-students-arbaeen-98 ثبت نام كنند./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات