۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۲۰۱۱۸
فرزند شیخ زکزاکی:

رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر شیعیان نیجریه هم محسوب می‌شوند

رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر شیعیان نیجریه هم محسوب می‌شوند
بدیعه زکزاکی در جمع بانوان حسینیه اعظم زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر شیعیان نیجریه هم محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بدیعه زکزاکی دختر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در جمع بانوان حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: حدود یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران، شیخ زکزاکی که آن زمان رئیس انجمن اسلامی دانشجویان نیجریه بود به همراه عده ای از دانشجویان به ایران آمدند.

وی افزود: در دیدار و ملاقاتی که پدرم با امام(ره) داشتند ایشان به پدر یک قرآن هدیه دادند که پدرم آن قرآن را خیلی دوست دارد و به پدر توصیه کردند که مردم نیجریه را به قرآن دعوت کنند و پدر سخنان امام(ره) را به مردم نیجریه انتقال دادند.

زکزاکی گفت: پدرم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همیشه بر این باور بود که اگر امام(ره) توانستند ما هم می‌توانیم و ما هم راه امام(ره) را خواهیم رفت و ایشان دعوت خود را آغاز کرد و در ابتدای دعوت 20 نفر پذیرفتند و در حال حاضر به 25 میلیون شیعه در نیجریه رسیده است.

وی با بیان اینکه مادرم همیشه آرزو دارند قبل از پدرم شهید شود و به همین خاطر در تمام جنگ‌ها و تمام لحظات همراه پدرم است.

دختر شیخ زکزاکی در رابطه با شرایط بانوان نیجریه افزود: آن زمان زنان در نیجریه هیچ ارزش و جایگاهی نداشتند امّا پس از دعوت شیخ وضعیت تغییر کرده و حضور زنان در اجتماع بیشتر شده و حتی در عرصه سیاست حضور دارند.

فرزند مبارز نیجریه‌ای افزود: پدرم همیشه تاکید می‌کرد که ما هر چه که داریم از امام(ره) و رهبری داریم و امروز مرجع تقلید بیشتر شیعیان نیجریه امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند.

زکزاکی گفت: نقش رهبر ایران در نیجریه بسیار چشمگیر و تاثیرگذار است و آنها رهبر ایران را رهبر خود می‌دانند و ‌‌‌‌‌‌عکس امام ‌‌خمینی(ره)، رهبری و شیخ زکزاکی را در خانه‌ها در گوشی یا جیب خود به همراه دارند.

وی با بیان اینکه توصیه امام(ره) به شیخ ایجاد وحدت و حفظ وحدت بود، به همین دلیل هفته وحدت در نیجریه برگزار می‌شود و شیعه و سنی با هم دیدار می‌کنند.

زکزاکی افزود: پدر در هیچ یک از تصمیمات در زندگی ما دخالتی ندارند و فقط به عنوان یک راهنما، راه درست را به ما نشان می‌دهد و همیشه توصیه می‌کند که با عقل و فکر تصمیم بگیریم و راه درست را انتخاب کنیم و از نعمت عقلی که خداوند به ما داده درست استفاده کنیم.

وی با توصیه‌ای به جوانان زنجان مبنی بر اینکه قدر آرامش و امنیت کشورتان را بدانید ادامه داد: ما در نیجریه حتی نمی‌توانیم به راحتی حجاب داشته باشیم و مردان و زنان در کشورمان در روزهای عاشورا و اربعین حق پوشیدن لباس مشکی ندارند و حتی نمی‌توانیم به راحتی عزاداری کنیم.

دختر شیخ زکزاکی در پایان در مورد وضعیت جسمانی پدرش گفت: پدرم وضعیت خوبی ندارند و اکنون در بازداشت است.

فرزند مبارز نیجریه‌ای عنوان کرد: حکم دادگاه در رابطه با درمان شیخ در هند نقشه دولت نیجریه بود که شیخ را به‌عنوان تروریست به دولت هند معرفی کردند و آنها نقشه شهادت شیخ را در بیمارستان داشتند که با پی بردن پدر به نقشه آنها پدر و مادرم را در اتاقی در بیمارستان حبس کردند و هیچ درمانی انجام نشد تا اینکه پدر را به نیجریه منتقل کردند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات