۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۶۲۰۱۸۰

تاکید حماس و جهاد اسلامی بر مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین

تاکید حماس و جهاد اسلامی بر مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین
جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بر گزینه مقاومت به عنوان تنها راه آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در سالروز امضای توافقنامه ننگین اسلو تاکید کرده‌اند که مقاومت تنها راه حل برای بازپس‌گیری سرزمین فلسطین و بازگشت همه آوارگان به سرزمینی به شمار می‌رود که در سال 1948 از آن آواره شدند.

توافق اسلو با نام رسمی بیانیه اعلام اصول اولویت‌های موقت دولت خودگردان (به عربی: إعلان المبادئ حول ترتیبات الحکم الذاتی الإنتقالی) نخستین توافقنامه رودروی رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود که به صورت رسمی در 13 سپتامبر سال 1993 با حضور یاسر عرفات، اسحاق رابین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و بیل کلینتون رییس جمهور وقت آمریکا امضا شد.

حازم قاسم سخنگوی حماس این توافق را یک ضربه واقعی به مسیر مبارزاتی ملت فلسطین در رویارویی با اشغالگران و عامل اصلی بروز شکاف و دودستگی میان فلسطینیان دانسته است.

شیخ خضر حبیب از رهبران جهاد اسلامی فلسطین هم در گفت‌‌وگو با العهد خاطر نشان کرد توافقنامه اسلو، آن چیزی را برای دشمن صهیونیستی محقق کرد که طی سال‌ها نزاع با فلسطینیان در کسب آن عاجز بود، این توافقنامه به اشغالگران مشروعیت بخشید و 78 درصد سرزمین فلسطین را تقدیم آنها کرد.

وی مقاومت سیاسی و میدانی ملت فلسطین و تمام گروه‌های فلسطینی را راه حل مناسب برای مقابله با پروژه صهیونیستی قلمداد کرد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات