۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۰۱۸۲
روحانی برجسته عراقی:

ملت ایران، ملت متمایزی است که نائب امام زمان را یاری می‌کند

ملت ایران، ملت متمایزی است که نائب امام زمان را یاری می‌کند
معاون فرهنگی سازمان «الحشد الشعبی» ضمن تمجید از مردم ایران، جمهوری اسلامی ایران را نماد حکومت اسلامی دانست که مایه عزت و افتخار اسلام شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «هاشم الحیدری» معاون فرهنگی سازمان «الحشد الشعبی» اظهاراتی در تقبیح رژیم‌های مرتجع عرب و تمجید جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

الحیدری با تأکید بر لزوم پیروزی از ولایت فقیه در دوران غیبیت حضرت ولیعصر «عج» تأکید کرد که اگر امتی از ولایت پیروی نکنند، حاکم غیر دینی بر آنان مسلط می‌شود که این مسئله در راستای تأدیب این امت توسط خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند شرم می‌کند قومی را مجازات کند که از امام عادلی از سوی خودش فرمانبری می‌کنند، اظهار داشت که امت اسلامی باید به امام خود اقتدا کند، نه اینکه صرفا به نماز و روزه بپردازند.

شبکه خبری الایام به نقل از این مسئول الحشد الشعبی گزارش داد که «کربلا اینجاست، غدیر اینجاست. موسی و فرعون اینجا هستند... عصمت، قربت الهی، شفاعت در اختیار مردم نیست. سایر مقامات اهل بیت در دست مردم نیست. ولی حکومت در دست مردم است».

الحیدری با اشاره به حکومت امام علی (ع) بر مردم و تنها گذاشتن امام توسط آنان، اظهار داشت که اگر حاکم ظالمی مانند فرعون، متوکل، حجاج، قریش بر مردم حاکم می‌شود، مقصر مردم هستند.

وی ضمن مقایسه حکومت رژیم‌ پهلوی، صدام، بن سلمان و بن زاید و شخص شاه با حکام مذکور، اظهار داشت که مردم مسبب حکومت این افراد هستند.

این مسؤول الحشد الشعبی با تأکید بر اینکه اسلام رهبر زندگی است و هیچ حکومت و رهبری جز اسلام وجود ندارد، پناه بردن به اسلام را راهکار مشکلات جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه و سایر کشورهای مسلمان عنوان کرد.

الحیدری با بیان اینکه «اسلام فقط با حکومت کریمه مایه عزت و سرافرازی است؛ چه حکومت امام مهدی باشد یا حکومتهای قبل از آن»، اعلام کرد که در جمهوری اسلامی شاهد این عزت هستیم.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلام در ایران برقرار شد و اسلام در آن عزیز گردیده است، امنیت، اقتصاد، عزت، ایستادگی در برابر آمریکا، توسعه، علم، آزادی و عدم مداخله بیگانگان را از جمله عوامل این عزت بر شمرد.. این عزت است. پاکیزگی.

مسئول فرهنگی الحشد الشعبی با بیان اینکه «آیا مفاسد و اشتباهاتی در دولت علی ابن ابی طالب (ع) و رسول الله (ص) نبود»، خاطر نشان کرد «مهم تشکیل حکومت اسلامی است».

الحیدری با تأکید بر لزوم پیروی از ولایت فقیه، تصریح کرد، دشمن بین مرجعیت و لایت تفرقه ایجاد می‌کند و فرق قائل می‌شود و متأسفانه برخی نمی‌دانند که ولایت به معنای حاکمیت بر جامعه و رهبری جامعه دینی است.

وی با اشاره به اینکه ولایت در زمان غیبت بر عهده فقهاست، ضمن تمجید از ملت ایران، به گفته های شهید صدر استناد کرد که در آن، ملت ایران را ستایش کرده و گفته بود که «این ملت اسلام را یاری کرد و توانست اسلام را به پا دارد. این ملت متمایزی است؛ زیرا نائب امام را در دوران ما یاری کرد و توانست حکومت اسلامی تشکیل دهد».

این روحانی برجسته عراقی ضمن انتقاد ضمنی از شبکه الحره عراق که به مرجعیت توهین کرده بود، اعلام کرد که ریشه این شبکه، به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می رسد و توسط این کشور تأمین مالی می‌شود.

الحیدری با بیان اینکه نمازه، روزه، شعائر خوب است ولی نمی‌تواند حکومت تشکیل دهد، خاطر نشان کرد، چیزی که دولت را تشکیل می‌دهد، کمک عملی به علی (ع) و حسین (ع) بوده و اصل بر این است که ولایت فقیه را بپذیریم./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات