۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۲۰۲۷۱
آیت‌الله حسینی همدانی مطرح کرد؛

آمریکا بامذاکره درپی گسترش خسارت برجام|تولد خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت

آمریکا بامذاکره درپی گسترش خسارت برجام|تولد خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت
با بیان اینکه آمریکا با مذاکره به دنبال این است که خسارت برجام را گسترده کند، گفت: برجام به تعبیر رهبری خسارت محض بود و می‌خواهد آن را گسترده‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و دوم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به گذشت یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری به‌نظام اسلامی، بیان داشت: به ضم آمریکایی‌ها باید تاکنون کار ایران اسلامی تمام‌شده باشد اما مردم نشان دادند که با فشارها و تحریم‌های ناجوانمردانه از پا درنمی‌آیند و تا امروز با مقاومت خودشان و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی این جنگ ظالمانه و گزینه‌های مختلف او را که بنایش بر تضعیف و از بین بردن اقتصاد کشور بوده را بی‌اثر کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تا امروز پیروز این میدان ایران اسلامی است، خاطرنشان ساخت: البته سختی‌ها و فشارهای این مقاومت را همه مردم در حال تحمل هستند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه لازم است مسئولان برای «رونق تولید» کار و فعالیت جدی‌تری داشته باشند، اظهار داشت: شش ماه از سالی که به نام «رونق تولید» است گذشته و لازم است که گزارشی داده شود که دستگاه‌های متولی چه اقداماتی داشتند و چه‌کار ویژه‌ای را برای «رونق تولید» انجام دادند و چه سنگی را از جلوی پای تولیدکننده برداشتند و نتیجه چه بوده البته اگر مسائل حاشیه‌ای و انتخاباتی مثل حضور زنان در ورزشگاه‌ها که جلساتی از هیئت دولت را به خودش اختصاص می‌دهد و درنهایت هم در تناقض و ضد هم حرف زدن وقتی برای بیان دغدغه‌های مردم بگذارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به تعبیری از رئیس‌جمهور که «این امور در انتخابات درست می‌شود»، تصریح کرد: این تعبیر درستی است که در انتخابات درست می‌شود که مردم بدانند به چه کسی رأی بدهند و از رئیس‌جمهور و منتخب خود مطالبه چه چیزی را کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان پاسخگوی عملکرد خود درباره «رونق تولید» باشند، افزود: سؤال درباره «رونق تولید» در استان البرز این است که این مسیر چگونه طی شد و خود دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها هم از مسئولین مربوطه مطالبه کنند و کمبودها به اطلاع رسانده شود و افرادی که می‌توانند خدمت کنند اقدام کنند و از جوانان برای رونق و رشد کشاورزی در این منطقه حتماً استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: اگر برنامه و مدیریت باشد همین استان می‌تواند قسمت زیادی از نیازهای دامی و کشاورزی کشور را تأمین کنند اما متأسفانه امروز تعداد زیادی از جوانان همین استان بااینکه توانایی تولید دارند ولی در تولید هیچ نقشی ندارند لذا از آن‌ها بخواهید و دنبال‌ها بروید تا ببینید چه انقلابی در این منطقه به وجود خواهد آمد.

تولد خاورمیانه جدید با الگوی مقاومت

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود خاطرنشان ساخت: تمام تلاش آمریکا و اسرائیل این است که نفوذ منطقه‌ای ایران را کم کنند اما به فضل پروردگار و عنایت خاصه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دائماً بر توان و قدرت ایران افزوده‌شده است.

وی ملاقات‌های مکرر فرماندهان محور مقاومت با رهبر معظم انقلاب را حاوی پیام‌های بسیاری برای دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: سخنان عزت بخش، حماسی و ولایت مدارانه «سید حسن نصرالله» در شب عاشورا و اینکه رهبر معظم انقلاب را حسین زمان دانست و تأکید کرد که ایشان را تنها نمی‌گذارد و هشدار داد به دشمن که حمله به ایران پایان عمر اسرائیل و رژیم‌های حامی آمریکاست و حضور «مقتدی صدر» در شب شام غریبان حسینیه حضرت آقا و نامه «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رئیس جنبش انصارالله یمن که اعلام کرد ولایت رهبر معظم انقلاب را پذیرفته و نامه تیرماه ماه امسال «رهبر حماس» و اعلام همبستگی با ایران را بگذارید در کنار خروج مفتضحانه «جان بولتن» یکی از اصلی‌ترین دشمنان ایران که آرزوی ریشه‌کنی جمهوری اسلامی را داشت و به منافقین وعده داده بود که در تهران جشن پیروزی می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه کرج پیام این اتفاقات در کنار یکدیگر را حاوی یک پیام روشن دانست و گفت: دست آمریکا و نوچه‌های پلیدش به فضل پروردگار به‌زودی با پیروزی محور مقاومت، نظام سلطه در منطقه و جهان ساقط خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به انعقاد مذاکرات صلح کمپ دیوید بین سران مصر و رژیم صهیونیستی در بیست و ششم شهریورماه سال ۱۹۷۸ میلادی، گفت: چند سال بعد در ۲۲ شهریور یا ۱۳ سپتامبر سال ۱۹۹۳ میلادی معاهده اسلو بین سازش کاران فلسطینی با رژیم صهیونیستی در یک مراسم رسمی در واشنگتن با حضور یاسر عرفات، اسحاق رابین، نخست‏وزیر وقت اسرائیل و بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا امضا شد و خون‌ده‌ها هزار شهید فلسطینی را پایمال کردند و در این توافق چیزی جز ذلت نصیب فلسطین نشد.

وی در ادامه بابیان اینکه بعدها بعدازاین اتفاق بوش به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بود، تأکید کرد: اتفاقاً امروز برخلاف آنچه آن‌ها می‌خواستند خاورمیانه جدید به محوریت مقاومت درست‌شده است و برای بدبختی آمریکا در این روزها همین بس که برای اینکه بتواند از قدرت ایران فرار کند باید رشوه به ناخدای هندی بدهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: با شرایط موجود به نظرم می‌رسد اینکه حضرت آقا چند وقت قبل فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند، وضعیت برای آمریکا بدتر از اسرائیل شده و به نظر ما ان‌شاءالله کار آمریکا در ده سال آینده تمام خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اخراج بولتون از کاخ سفید، بیان داشت: با رفتن بولتون عده‌ای در ایران خیال نکنند که اوضاع ضد ایرانی آمریکا خوب شد پس برویم مذاکره را زودتر انجام دهیم، هرچه از این تغییرها صورت بگیرد باز آمریکا آمریکاست، مگر کلاً استحاله شود و تغییر ماهیت دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا با مذاکره به دنبال این است که خسارت برجام را گسترده کند، گفت: برجام به تعبیر رهبری خسارت محض بود و می‌خواهد آن را گسترده‌تر کند و وصل کند به قدرت منطقه‌ای و قدرت موشکی ما لذا دولت باید در مقابل فریب دشمن با هوشیاری بیشتری عمل کند.

نماینده از موکلش چیزی را پنهان نمی‌کند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه برای کاندیدای اصلح شاخص‌های فراوانی وجود دارد، بیان داشت: یکی از موضوعاتی که باید موردتوجه همه باشد این است که نماینده مجلس از طرف مردم وکیل مردم است و در مجلس شورای اسلامی باید به نفع موکلین خود حرکت کند و قانون وضع کند و در کمیسیون‌ها شرکت کند و قیام و قعود داشته باشد پس نباید چیزی مخفی از موکلین خودش داشته باشد و الا وکالت باطل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی مباحث مختلفی ازجمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و امثال‌ذلک مطرح می‌شود، گفت: مردم باید بدانند که نماینده آن‌ها چه موضعی گرفته و چه رأیی دارد و این منافاتی هم با آزادی نماینده در رأی دادن ندارد بله یک‌وقت مسئله امنیتی است و ضرورت‌هایی هست این را مردم متوجه هستند که باید مخفی بماند و اشکالی نمی‌کنند اما اگر غیر از مطالب امنیتی باشد چرا نباید بدانند.

مرزبندی با دشمن مشخص باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: گاهی در همین رأی دادن‌ها مرزبندی‌ها با دوستان و دشمنان مشخص می‌شود و اصلح و غیر اصلح برای دوره بعد معلوم می‌شود لذا صادق و کاذب بودن، در تبلیغات جوری حرف زدن و در مجلس جور دیگر عمل کردن معلوم می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در شاخصه و ویژگی سیاسی نماینده اصلح فرمودند «باید مرزبندی مشخص با دشمن داشته باشد»، عنوان کرد: ما این مرزبندی را وقتی می‌فهمیم که شفاف باشد لذا باید رصد کنید کسانی که قصد کاندیداتوری دارند و یا در مجلس هستند و برای دوره بعد قصد شرکت دارند از چنین مرزبندی‌هایی برخوردار هستند یا نه؟

حرکت و قیام امام حسین (ع) میزان و تراز دین است

وی در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه تغییرات و انحراف در مسیر مستقیم یک‌مرتبه به وجود نمی‌آید، گفت: تغییرات آرام و خزنده صورت می‌گیرد و اگر آگاهان جامعه و خواص که متوجه می‌شوند مواظبت نکنند و تذکر ندهند رفته‌رفته مسیر تغییر می‌کند، آرمان‌ها عوض و مطالبات چیز دیگری می‌شود و نوع پوشش و غذا و آرایش و سبک زندگی دگرگون می‌شود بعد اگر بخواهیم انحراف را درست کنیم باید هزینه‌های فراوانی بدهیم و گاهی از مواقع هم به این سادگی‌ها سر جایش برنمی‌گردد.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در ادامه افزود: در همین عزاداری برای امام غریب و شهید و مظلوم ببینید چه بدعت‌ها و انحرافاتی واقع‌شده که وقتی مصلحان جامعه تذکر داده‌اند مورد چه هجمه‌هایی از طرف گروه‌های مختلف، با اغراض گوناگون قرارگرفته‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: حرکت و قیام امام حسین (ع) با آن عظمت که تا قیامت نورافشان است و مسیر بندگی خالص برای خدا و اصلاح امور انسان‌ها برای رسیدن به زندگی سعادتمند، در پرتو استقلال و آزادی و زیر بار ستم و ظلم نبودن و ده‌ها دستاورد دیگر را چنان خفیف و خوار و سخیف می‌کنند که دیگر خاصیتی نداشته باشد.

وی بابیان اینکه بر این پیکره باابهت هرکس با هر حربه‌ای، ضربه‌ای می‌زند و زده است، گفت: یکی از روی خیرخواهی، یکی از روی حقد و کینه‌ی یکی از روی حس ناسیونالیستی و ایرانی گری، یکی از روی نفهمی و عوامی، یکی از روی منفعت‌طلبی و جاه‌طلبی و چشم هم‌چشمی و ده‌ها آفت دیگر بر این پیکره ضربه زده است.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز تصریح کرد: در این روزها ما چه مقدار به سخنان امام حسین فکر کردیم؟ چقدر به علت قیام او فکر کردیم؟! در مجالس شرکت می‌کنیم، سینه می‌زنیم، سیاه می‌پوشیم، اما درباره این موضوعات فکر هم می‌کنیم؟! میگوییم امام برای اصلاح آمده بود، مگر چه اتفاقی افتاده بود که احتیاج به اصلاح داشت؟

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: عده‌ای در طول تاریخ و با دقت تمام سعی کردند با حرف‌ها، خرافه‌ها و بدعت‌ها هر طور که می‌توانند روش اسلامی امام حسین (ع) در شکل و محتوا را دچار انحراف کنند.

وی اضافه کرد: در شکل عزاداری از نحوه بیرون آمدن دسته‌ها، نوع خواندن و مجلس برپا کردن و محتوای خطابه ها و سخنرانی‌ها بگیرید تا فیلم‌ها، نمایش‌ها و تعزیه‌ها همه و همه تأثیرگذار است که باید موردتوجه قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه حرکت حسین (ع) میزان است، گفت: ترازو را نباید خراب کرد، نباید مخدوش شود، وسیله اندازه‌گیری همیشه باید دقیق و سالم نگه‌داشته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: تازگی‌ها هر تذکری که داده می‌شود، می‌گویند؛ آقا جلوی دزدی را بگیرید، اتفاقاً جلوی دزدی دارد گرفته می‌شود زیرا دزدی فقط سرقت اموال نیست، بدترین دزدی، دزدی عقیده و فکر و اخلاق است.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: همه در مورد دزدی‌ها، اختلاس‌ها چه مالی و غیرمالی مسئول هستند و کسی نمی‌تواند بگوید؛ به من ربطی ندارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با اشاره به برخی آسیب‌های به وجود آمده در عزاداری‌ها گفت: در اشعار مربوط به عزاداری‌ها آنچه در چند سال اخیر می‌بینیم تأکید بر رابطه نوکر و آقایی است و کمتر به روح امامت و امت که فلسفه اصلی ارتباط امام معصوم با مردم است پرداخته می‌شود و مخاطب خود را در مقابل ولی خدا در چنین فضایی مسئول نمی‌بیند. پیروی از امام از روی اراده و اعتقاد است نه صرفاً یک رابطه نوکر و آقایی فاقد اراده و شعور.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: این‌یک حرکت نرم است و مردمی که با این‌گونه اشعار ارتباط برقرار می‌کنند درگذر زمان حال کار انقلابی و از روی اراده و اعتقاد مستحکم را ندارند.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که در برپایی مراسمات عزاداری محرم قدم برداشتن تشکر می‌کنم و از فرماندهی انتظامی بابت برقراری نظم و انضباط و همچنین از تدبیر دادستان و همکاری هیئات مذهبی استان نسبت به مسئله علم کشی هم تشکر می‌کنم اگرچه علم کشی تا وقتی جزء دین شناخته‌نشده فی‌نفسه حرمتی ندارد، ولی قطعاً جنبه شعائری هم ندارد.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه با اشاره به مباحث استانی، گفت: جا دارد برای برپایی یک اجتماع بزرگ در شهر برنامه‌ریزی کنیم چراکه کرج جزو شهرهای پرجمعیت کشور است و باید اجتماع بزرگی برای ماه محرم داشته باشد درحالی‌که مجالس متفرقه برگزار می‌شود.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات