۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۲۰۸۸۶
کارشناس روابط بین الملل:

طرح باب مذاکره با آمریکا فرار از ضعف عملکرد‌ها است

طرح باب مذاکره با آمریکا فرار از ضعف عملکرد‌ها است
نریموسایی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا سم مهلک است، گفت: هدف از طرح باب مذاکره از سوی برخی سیاسیون داخلی ادامه دادن به بقای سیاسی و سرپوش گذاشتن به ضعف‌ها است.
غلامرضا نریموسایی، کارشناس روابط بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا برای جمهوری اسلامی با توجه به نتیجه حاصل شده از مذاکرات برجام یک نوع سم حساب می‌شود، اظهار داشت: سیاست کلی نظام اسلامی عدم مذاکره با آمریکا است، چرا که مذاکره را نه تنها سودمند بلکه سمی مهلک می‌داند، اما هدف آمریکا از مذاکره وارد ساختن فشار حداکثری به جمهوری اسلامی است.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکا در بحث خروج از برجام در پی اعمال فشار حداکثری برای امتیازگیری بود، عنوان داشت: متأسفانه دولتمردان سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که آمریکا را در مذاکره با ایران به طمع وا می‌دارد و به امتیازگیری بیشتر به ویژه در بحث موشکی و نظامی سوق می‌دهد حال آنکه سیاست نظام اسلامی مخالفت با اعطای هرگونه امتیاز است.

نریموسایی تأکید کرد: سقوط پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و حمله به تأسیسات نفتی، مقامات آمریکایی را بر آن داشت تا اذعان کنند در دفاع از هم پیمانان منطقه‌ای قدرت بازدارندگی در برابر ایران ندارند.

وی در رابطه با مطرح کردن باب مذاکره از سوی برخی سیاسیون داخلی گفت: هدف از این مسأله ادامه دادن به بقای سیاسی است، این طیف حداقل در آینده نزدیک از سوی مردم طرد خواهند شد؛ چرا که در رسیدگی به امورات ناتوان مانده و برای سرپوش گذاشتن به ضعف‌ها به مسائل فرافکنانه روی می‌آورند.

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه مذاکره از سوی رهبر انقلاب کاملا منتفی است، خاطرنشان کرد: بدون اذن رهبری هیچگونه مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت هر چند که برخی‌ها به شدت خواهان مذاکره هستند، اما باید بدانند که آمریکا در مذاکره تنها اهل امتیاز گرفتن است و تجربه مذاکره با کره شمالی بهترین گواه است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات