۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۲۰۹۱۱
رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی:

کشور نیازمند امکانات هنری است

کشور نیازمند امکانات هنری است
مومنی شریف گفت: ایران از نظر ظرفیت‌های انسانی و داشتن هنرمندان بزرگ، وضعیت مطلوبی دارد اما از نظر امکانات موردنیاز به‌منظور تولید هنر با کمبود مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محسن مؤمنی شریف، عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: کشور ما دارای هنرمندان فاخر متعددی در تمام زمینه‌های هنری است اما برای تولید محتوا و خلق آثار، هنرمندان نیازمند امکانات هنری گوناگونی هستند و از این نظر کشور با کمبود و مشکل مواجه است.

وی با بیان اینکه دیدگاه به هنر قبل از انقلاب، دیدگاهی منفی و ناکارآمدی بوده است گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب و پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب، امروز شاهد خلق آثار هنری مفید و اخلاقی مناسب در کشور هستیم.

رئیس حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه همواره پرداختن و توجه به هنر یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری خود هنرمندی زبده و توانایی است و در تمام دیدارهایی که با هنرمندان داشته‌اند تأکید بر استفاده از هنر در راستای تولید آثار فرهنگی و تبلیغاتی درزمینه فرهنگ اسلامی داشته و هنرمندان را به خدمت گیری هنر در تبلیغ دین دعوت کرده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر کشور دارای ظرفیت‌های بالقوه و جوان فراوانی در زمینه‌های گوناگون هنری است افزود: بنا بر گفته مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان سرمایه‌های اصلی این نظام هستند و باید برای بالندگی و شکوفایی آنان تلاش کرد.

مؤمنی شریف با بیان اینکه در عصر کنونی ابزاری مؤثرتر از هنر نیست گفت: هنر مهم‌ترین ابزار تبلیغ به شمار می‌رود و در حال حاضر هنر دارای گونه‌های مختلفی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و تلاش به دستاوردهای بزرگی در آن‌ها دست‌یافت.

وی با بیان اینکه هنر یکی از ابزارهای مهم تبلیغ دین و انقلاب است خاطرنشان کرد: شاعران در زمان انقلاب با خلق آثاری انقلابی، توانستند تأثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشته باشند.

رئیس حوزه هنری کشور با ابراز نگرانی در خصوص نفوذ کلمات و اصطلاحات خارجی در زبان فارسی اظهار کرد: با توجه به تأثیر و نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزار فضای مجازی در زندگی امروزی باید از بین رفتن زبان و فرهنگ فارسی و تبدیل آن به فرهنگ غربی جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: درگذشته به دلیل رسایی و شیرینی زبان فارسی بسیاری از شاعران خارجی ازجمله شاعران هندی به زبان فارسی شعر می‌سرودند و به زبان و فرهنگ فارسی علاقه زیادی داشتند.

مؤمنی شریف تصریح کرد: فرهنگ و تمدن ایران علاوه بر داشتن جنبه سخت‌افزاری که همان اقتدار در زمینه جغرافیایی و دارا بودن ذخایر، معادن و قوای نظامی است، دارای جنبه نرم‌افزاری نیز هست.

وی افزود: شهر و ادب و فرهنگ فارسی جنبه نرم‌افزاری تمدن ایرانی است که باید به جهانیان معرفی شود.

مؤمنی شریف گفت: سرمایه‌گذاری و هزینه بر ترویج و گسترش فرهنگ و زبان فارسی در زمان حاضر، امری ضروری و پربازده است و نباید این سرمایه‌گذاری را بیهوده تلقی کرد.

رئیس حوزه هنری کشور علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، در همایش خوبان پارسی‌گو و رونمایی از تازه‌های شعر خراسان جنوبی شرکت کرد و از نگارخانه و استودیو حوزه هنری بازدید و با هنرمندان دیدار کرد./۹۳۱۴/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات