۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۱۲۷
مجمع جهانی امت اسلامی:

آمریکا و اسرائیل از مراسم اربعین حسینی ترسیده است

آمریکا و اسرائیل از مراسم اربعین حسینی ترسیده است
مجمع جهانی امت اسلامی در پیام اقدام تروریستی در کربلا معلا را محکوم کرد و اظهار داشت که آمریکا و اسرائیل از مراسم اربعین حسینی ترسیده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، مجمع جهانی امت اسلامی در پیامی به اقدام تروریستی شب گذشته در شهر مقدس کربلا واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و هم‎پیمانانشان در برخی از کشورهای مرتجع عربی و غربی از همایش میلیونی اربعین حسینی به شدت ترسیده اند، بنابراین با چنین اقداماتی درپی ایجاد رعب و وحشت در میان عزاداران هستند.

مجمع جهانی امت اسلامی تصریح کرد: دشمنان اسلام به ویژه اربعین حسینی به خوبی بدانند که شیعیان متمسکان به سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) هستند و با این ترقه بازی ها از انجام این مراسم عقب نشینی نمی کنند. آنان باید به خوبی بدانند که فرزندان امام حسین (علیه السلام) در راه احیا شعائر مذهبی و دینی آماده جانفشانی هستند، لذا دست از چنین اقداماتی که بر خلاف قوانین همه ادیان الهی و بین المللی است، بردارند.

در این پیام نوشته شده است: رویارویی با تهدید تروریسم و افراط گرایی نیازمند انسجام ملی مردم و مسؤولان عراق و حمایت جدی و بیشتر جامعه جهانی است.

مجمع جهانی امت اسلامی، با تسلیت به خانواده‌های قربانیان این عملیات تروریستی و ملت و دولت عراق، از خداوند متعال شفا عاجل مجروحان را مسالت کرد.

گفتنی است که براثر انفجار یک خودرو حامل مسافران در استان کربلای عراق که شامگاه جمعه، ۲۹ شهریورماه، رخ داد، ۱۲ نفر شهید و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که فردی در منطقه «جرف الصخر» سوار این خودرو شده و با گذاشتن بسته انفجاری داخل آن پیاده و سپس اتوبوس منفجر می‌شود.

ارسال نظرات