۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۶۲۱۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی مطرح کرد؛

معادباوری زمینه‌ساز رشد و پیشرفت بشری

معادباوری زمینه‌ساز رشد و پیشرفت بشری
استاد حوزه علمیه اعتقاد به معاد را یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اعتقادات در اسلام دانست و گفت: اعتقاد به حیات پس از مرگ به زندگی فردی و اجتماعی انسان جهت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خم، با اشاره به اهمیت مفهوم معاد در قرآن، گفت: یکی از مفاهیمی که قرآن به آن توجه ویژه داشته و بسیار بر آن تاکید کرده، مفهوم معاد است.

وی ادامه داد: متاسفانه مساله معاد در بین مسلمانان مغفول مانده و آن ابهت و اهمیتی که باید داشته باشد را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با بیان اینکه قرآن کریم بارها و بارها مسئله معاد، آخرت و بهشت و دوزخ را مطرح کرده و بر آن تاکید می‌کند، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «کسانی که به آخرت ایمان نمی‌آورند در عذابی سخت و در ضلالت و گمراهی عمیقی گرفتارند».

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در قرآن بعد از مساله توحید بیشترین تاکید و توصیه نسبت به اعتقاد به حیات پس از مرگ شده است، گفت: اعتقاد به وجود جهانی پس از این جهان، حسابرسی اعمال و ثواب و عقاب الهی انسان را از خطاها و گمراهی‌ها محافظت می‌کند.

وی افزود: اعتقاد به معاد و آخرت زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را متحول کرده و به آن جهت می‌دهد به همین خاطر است که در آیات و روایات توجه و تاکید ویژه‌ای به آن شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی در بخش دیگری از سخنانش در مذمت خصلت غرور و تکبر، ابراز کرد: آیه 6 سوره انفطار می‌فرماید «ای انسان چه چیز تو را درباره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته»، خداوند متعال در این آیه زشتی و پستی خصلت غرور را به زیبایی بیان کرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه استفاده از واژه انسان و کریم در این آیه، زیبایی و ظرافت قرآن را به رخ می‌کشد، اظهار داشت: اینکه خداوند مومنین را مخاطب قرار نداده و از واژه انسان استفاده کرده و در ادامه به بزرگواری پروردگار عالم اشاره کرده، بسیار زیبا و تاثیرگذار است، گویی خداوند تلنگری به قلب همه انسان‌ها می‌زند که آیا جواب نیکی جز نیکی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان نیک بنگرد در برابر خداوندی که جز احسان و مهربانی از او ندیده است چگونه می‌تواند به خود مغرور شود و چه عملی برای متکبرانه در پیشگاه خداوند کریم حاضر شدن، دارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
احسنت
0
0