۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۳۷۲
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

غالب مدارس علمیه خواهران از نظر استاد و امکانات در مضیقه هستند

غالب مدارس علمیه خواهران از نظر استاد و امکانات در مضیقه هستند
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به فعالیت نزدیک به 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور گفت: غالب این مدارس غیر از قم از نظر استاد و امکانات در مضیقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، وظیفه طلاب را حرکت در مسیر انبیاء دانست و اظهار داشت: چشم به باطن هستی باز کردن و آن رادر  محاسبات زندگی وارد کردن و ایجاد حس تأثیر اصلی بلکه مستقل و بلکه اساسی به خدا دادن در زندگی کار بزرگ انبیاء و کار بزرگ من و شما است.

وی افزود: تفقه در دین باید به ما توانی بدهد که اولا مردم را تسلیم عالم معنا کنیم و ثانیا این مردم تسلیم امر معنا را مؤمن و باور مند و دارای اطمینان خاطر به آن عالم بکنیم و تقوا را در آنها نسبت به تحول دهنده امور و آنها را در مسیر باورمندی و تقوا و عمل بر اساس راهبری های غیب پیشرفت بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که توجه به این امور در مراکز آموزش رسمی کشور خیلی وجود ندارد، گفت: یک فیلسوف و یک پزشک و یک مهندس در طول تاریخ نقشی همچون نقش انبیاء نداشته است و این دریچه بزرگ به روی کسی باز می‌ شود و قدرت راهبری و توفیق تأثیر گذاری در این مسیر به روی کسی باز می‌ شود که خدا اراده کرده باشد و به او توفیق تأثیر گذاری داده باشد.

وی توجه به هدف را یکی از بایسته های مسیر طلبگی دانست و عنوان کرد: وقتی ذوب در اخلاص در همه ابعاد شدیم آن وقت است که هدف را گم نمی کنیم، خیلی ها این را دست کم گرفتند و گمراه شدند اصلا ولی وقتی پدر ما حضرت آدم دچار این مسأله شد تکلیف ما هم روشن است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: کار ما سخت است چراکه یک امتحان و ورود به حوزه و مدرک اول و دوم و سوم گرفتن شوخی روزگار است و اگر ما بنا است در سلسه علل گسترش دین باشیم خیلی باید مراقب باشیم، امروز برنامه آموزشی، پژوهشی و تربیتی خود را آغاز کردید تا برای برعهده گرفتن چنین موقعیت و مسؤولیتی آماده شوید.

وی تصریح کرد: اگر دیدید از کنار یک جاهلی می‌ گذرید یا منکری و خطایی را می بینید و می‌ گویید به من ربطی ندارد باید بدانید در بطن حوزه، دانشگاهی شده اید، هرچند می‌ شود در دانشگاه هم حوزوی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در سراسر کشور 500 مدرسه خواهران در این سال ها راه اندازی شده است، گفت: برخی از این مدارس استاد هم ندارند و به سختی با دست و پای شکسته گذران تحصیل می‌ کنند تا به هر زحمتی تعلیم و تربیت شکل بگیرد تاجایی که برای تصویب یک پایان نامه و استفاده از راهنمایی و مشاوره استاد باید از اقصی نقاط کشور به قم بیاید و امکانات به شدت کم است.

وی بهره برداری از نعمت حضور در شهر مقدس قم را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: شما در قم در کنار مراکز آموزشی و پژوهشی و اساتید برجسته ای هستید، آیا انتظار ایران و جهان اسلام از جامعه الزهرا(س) و از مدرسه معصومیه همان انتظاری است که از مدرسه ای در استان سیستان و بلوجستان و ایلام و کردستان وجود دارد؟ نعمت و فرصتی که در اختیار شما است حضور در تخصصی ترین و اصیل ترین و مهمترین نقطه های تأثیر گذاری است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: این که روشن است شما باید در رتبه های بالای آموزشی و پژوهشی باشد، بلکه نقش شما این است که به جدیدترین شبهات و مشکلات پاسخ بدهید، شما برای کارهای بسیار مهمی باید تربیت بشوید و شانه را باید زیر بار فعالیت های سنگین ببرید.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اسلامی در ادامه ابراز داشت: پاسخ های ناب و اطمینان بخش را جهان از شما باید بگیرد، بنابراین با این نیت وارد این دستگاه بشوید چراکه امروز مردم در ایران دچار یک اضطراب در راه ها و راه حل ها هستند و متأسفانه چهره سیاسی به آن داده شده است، در حالی که این مشکلات قبل از سیاسی بودن ماهیت فرهنگی دارد.

وی با بیان این که ایران به سمت شکل گیری یک تمدن نوین اسلامی بر پایه مکتب اهل بیت(ع) در حال حرکت است، تأکید کرد: سوره نمل آغاز حرکت موسی را در نهایت ضعف به سمت جنود فرعون در نهایت قدرت گزارش می‌ دهد و این که چطور در هر حادثه ای موسی یک گام بالاتر می‌ رفت و فرعون پایین تر می‌ رفت؛ در این شرایط وقتی جریانات درگیر می‌ شوند راه حل گذر از بحران ها متفاوت است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: گروهی تصور می‌ کنند باید تنش زدایی کنند، می‌ گویند باید رابطه ها را درست کرد، باید با دشمن دست داد، کوتاه آمد، باید نگرانی های دشمن را حل کرد تا به توافق رسید و در نتیجه آرامش کشور را محصول آرام سازی و خاموش سازی جریان دشمن می‌ دانند.

وی کنار آمدن با دشمنان را مخالف سنت قرآنی دانست و گفت: مدل اهل بیتی و قرآنی این است که محکم در برابر ظالمان بایستید، به مظلومان کمک کنید و به توان خودتان تمسک کنید و بدانید که دشمن روز به روز باید متراکم تر بشود و جمعیتش بیشتر شود و شما باید در این دوره مقاومت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور عنوان کرد: رساندن مردم به این نقطه اولا مقاومت خود شما و ثانیا به صبور سازی مردم بستگی دارد و این کار یعنی مستحکم تر کردن مردم و یاری کردن رهبری عزیزمان برعهده شما است، ما در حوزه علمیه جمع شده ایم که همه این امور را با هم انجام بدهیم و اگر این کار را بکنیم و مردم را بر صراط مستقیم پایدار نگاه داریم دستیابی به اهداف نیز نزدیک می‌ شود./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
این همه موقوفات در کشور هست و خیلی از این موقوفات برای طلاب وقف شدند ای کاش درآمد این موقوفا در محل خود هزینه شود اگر چنین شود دیگ هرگز شاید هایت تیتر ها در اخبار نخواهیم بود و کرامت طلاب نیز حفظ خواهد شد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
خبری که کانال وحید آنلاین علیه طلاب کار کرده : انتقاد از بیمه ===
2
0
ناشناس
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
در پاسخ به این شبهه باید گفت که ===کانال وحید آنلاین=== مطالب را با سفسطه منتشر می کند که در نگاه اول و برای شاید عموم مورد قبول باشد ولی کمی اطلاعات داشته باشیم همه شبهاتش بر باد است .