۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۲۱۶۲۱

آیت الله یعقوبی خواستار دوری از تعصبات و فرقه گرایی شد

آیت الله یعقوبی خواستار دوری از تعصبات و فرقه گرایی شد
یکی از علمای عراق تصریح کرد که مردم باید از تعصبات و فرقه گرایی دوری و بر تقویت روحیه ملی گرایی تاکید وافری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، جمعی از محبان اهل بیت (علیهم السلام) از کردستان عراق با حضور در دفتر حضرت آیت الله یعقوبی با این عالم عراقی دیدار کردند.

حضرت آیت الله یعقوبی از علمای عراق در این دیدار بر اهمیت همزیستی مسالمت آمیز تاکید کرد و گفت: دوری از تعصبات، فرقه گرایی، انجام گفت و گو، تقویت روحیه ملی گرایی از مسائل بسیار مهمی است که باید پیرامون این گونه موضوعات فعالیت های بسیاری انجام داد.

وی افزود: باید همایش و کنفرانس های فرهنگی در راستای پذیرش و ایجاد ارتباط با دیگران به عنوان فرهنگ انسانی و اسلامی که رسول اکرم (صلى الله عليه وآله) و ائمه اطهار(عليهم السلام) مورد توجه قرار گیرد.

مهمان حضرت آیت الله یعقوبی نیز از توجهات این عالم عراقی به کردستان عراق تقدیر و تشکر کردند و این گونه دیدارها را فرصتی گرانبها برای ایجاد ارتباط با مراجع دین در نجف اشرف دانستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
توصیه حضرت آیت الله یعقوبی به طلاب

درس خواندن و مطالعه ی کتب فقهی و حدیثی و تأمل در آیات و روایات اهل بیت علیهم السلام چنانچه با اخلاص و برای خدا صورت پذیرد، خود غنیمتی بزرگ و از ارزش واقعی برخوردار است و بر سالک است ،خصوصا در این دوران که همت ها بیشتر معطوف به جنجال و سر و صدا و تفسیر به رأی و بافتن است
ضمن پرداختن به وظائف سلوکی و معنوی خود، از مطالعه ی متون اصلی و منابع حدیثی غفلت نورزیده، با فرمایشات حضرات معصومین علیهم السلام پیوسته مأنوس باشد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
از حکایت های مورد توجه حضرت آیت الله یعقوبی رضوان‌الله تعالی علیه
توبه‌ی «بُشر حافی» به دست موسی بن جعفر(ع)
علّامه حلّى در منهاج الکرامة نقل کرده که بُشر حافی به دست حضرت موسى بن جعفر(ع) توبه کرد، و سببش آن شد که روزى آن حضرت، گذشت از درِ خانه‌ی او در بغداد، شنید که صداى ساز و آواز و غنا و نى و رقص از آن خانه، بیرون مى ‏آید؛ پس بیرون آمد از آن خانه، کنیزکى و در دستش خاکروبه بود، آن خاکروبه را ریخت بر درِ خانه.
حضرت به او فرمود: اى کنیزک! صاحبِ این خانه آزاد است یا بنده؟
گفت: آزاد است.
فرمود: راست گفتى، اگر بنده بود از مولاى خود مى ‏ترسید.
کنیزک چون برگشت، آقاى او بُشر بر سر سفره‌ی شراب بود، پرسید چه باعث شد تو را که دیر آمدى؟
کنیزک، حکایت را براى بُشر نقل کرد. بُشر به پاىِ برهنه بیرون دوید و خدمت آن حضرت رسید و عذر خواست و گریه کرد و اظهار شرمندگى نمود و از کارِ خود توبه کرد بر دست شریف آن حضرت.
بُشر را سه خواهر بوده که بر طریقه‌ی او سلوک مى ‏کردند، و صوفیه را اعتقاد تمامى است به او، و او را «حافى» مى‏ گفتند به واسطه آن که پاى برهنه بود همیشه و سبب پا برهنگیش ظاهرا آن بوده که پا برهنه خدمت حضرت امام موسى(ع) دویده و به سعادت عظمى رسیده.
و بعضى نقل کرده ‏اند که سِرّ پا برهنگى او را از خودش پرسیدند، در جواب گفت: «وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکمُ الْأَرْضَ بِساطاً»؛ ادب نباشد که بر بساط شاهان با کفش روند.
[گویند] در آن مدت که پای برهنه در بغداد سیر می‌نمود، هیچ حیوانی در کوچه و بازار «روث» نمی‌افکند تا قدم او را ملوث نگرداند.
روزی بعد از سی سال، شخصی سرگینِ اسبی در کوچه‌‌ای دید و فریاد برآورد که بُشر وفات یافته؛ چون تفحص نمودند او را در ویرانه‌ای یافتند که به رحمت الهی واصل شده است.
از او پرسیدند: تو این معنی را از کجا دانستی؟
جواب داد: دانستم که تا او در حیات باشد، هیچ حیوانی در کوچه و بازار سرگین نیندازد و امروز روثِ اسبی را در بازار مشاهده کردم؛ پس فهمیدم که او از دنیا رفته است.

منتهی الامال، حاج شیخ عباس قمی، ص 639
خزینه الجواهر فی زینت المنابر،ص 640
0
0