۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۱۵۷

واکنش مثبت سعودی‌ها به میانجی‌گری بغداد برای اتمام جنگ یمن

واکنش مثبت سعودی‌ها به میانجی‌گری بغداد برای اتمام جنگ یمن
یک منبع در دفتر نخست‌وزیر عراق گفته سعودی‌ها به پیشنهاد بغداد برای میانجی‌گری جهت اتمام جنگ یمن «واکنش مثبت» نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع در دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق گفت وی در سفر به عربستان سعودی پیشنهادی میانجی‌گری برای اتمام جنگ در یمن را مطرح کرده است. 

این منبع که با «راشاتودی» گفت‌وگو می‌کرد گفت: «در سفر اخیر عبدالمهدی به عربستان پیشنهاد میانجی‌گری در بحران میان عربستان و ایران و همچنین برای اتمام جنگ در یمن مطرح شد.»

منبع مورد استناد راشاتودی گفته است نخست‌وزیر عراق در این سفر با واکنش‌های مثبتی در خصوص این میانجی‌گری مواجه شد. بغداد به طرف سعودی وعده داده تمامی تلاش‌ها برای آرام کردن منطقه را انجام خواهد داد. 

عادل عبدالمهدی چهار روز پیش به عربستان سفر کرد و با «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان در بیانیه‌ای درباره این دیدار، با اشاره به حملات تلافی‌جویانه انصارالله یمن به تأسیسات نفت سعودی، نوشت: «در دیدار [بین عبدالمهدی و محمد سلمان] به مسائل منطقه و به ویژه حملات خرابکارانه به تأسیسات نفت آرامکو پرداخته شد.» /983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات