۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۲۲۹۱۲
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد:

امر به معروف و نهی از منکر جامعه را احیا می‌کند

امر به معروف و نهی از منکر جامعه را احیا می‌کند
استاد حوزه علمیه احیای امر به معروف و نهی از منکر را مایه خوشبختی و سعادت جامعه دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای نعمتها و ترک آن موجب خسران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم الحرام در هیات متوسلین به حضرت مسلم ابن عقیل برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند قوام شریعت به امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود الهی است.

وی ادامه داد: تمام کارهای خیر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره هستند در برابر دریا، امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که ترک آن موجب تغییر و از دست دادن نعمت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تعاون و همیاری مسلمین با یکدیگر در کارهای نیک و پرهیز از بدی‌ها، در جهت رسیدن به خوشبختی و سعادت عامه افراد جامعه است، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر و هدایت یک فرد به مثابه زنده کردن او است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرماید: هر کس، کسی را زنده بدارد چنان است که گویی همه مردم را زنده داشته است.

وی افزود: بنابراین هدایت یا همان امر به معروف و نهی از منکر برتر و بالاتر از تمام اعمال خیری است که انسان در طول عمرش انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با اشاره به قدر و منزلت هدایت در کلام رسول خدا(ص)، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ فردی که نمی‌توانست از قصاص رفیقش صرف نظر کند، فرمودند اگر رفیق تو تمام مردم زمین غیر از انبیا و اوصیا را کشته بود، جا داشت که از خون همه آنها گذشت کرد به خاطر اینکه او تو را با ما آل محمد(ص) آشنا کرد.

استاد حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر را راه و روش پیامبران و شیوه صالحان دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه بزرگی است که دیگر فرائض به واسطه آن برپا می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از خود فرد آغاز می‌شود، چرا که مومنین مامور شده‌اند ابتدا خود منکر را ترک کرده بعد دیگران را از آن نهی کنند./1360/

ارسال نظرات