۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۶۲۳۱۸۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیرجند:

تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری به کارآفرینان کشور اختصاص می‌یابد

تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری به کارآفرینان کشور اختصاص می‌یابد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری با نرخ ۴ و ۶ درصد و در سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر چند زیرساخت‌های خوبی در روستاها مانند اینترنت پرسرعت آمده اما همچنان در خروج مردم از روستاها به شهرها موفق نبودیم.

وی با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دو عنصر جدی اشتغال و بیمه روستایی توجه شده است، گفت: با درخواست معاون اول رئیس جمهور و با اجازه مقام معظم رهبری و با مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری با نرخ 4 و 6 درصد و در سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد برای روستاها و مناطق عشایری کشور در اختیار کارآفرینان قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین مبلغ 13 هزار و 380 میلیارد تومان از منابع ارزی تبدیلی به ریال و با نرخ ارز نیمایی به دستگاه‌های اجرایی و حمایتی ابلاغ شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه با توجه به زلزله کرمانشاه مبلغ 600 میلیارد تومان از محل این منابع در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفته است، تصریح کرد:  83 درصد این منابع یعنی 9 هزار و 514 میلیارد تومان از طریق موسسات عامل در اختیار طرح‌ها و پروژه‌های روستایی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان بیکاری در روستاها از 7.7 درصد تابستان سال 97 به میزان 6.6 درصد در تابستان 98 رسیده است، ادامه داد: تا پایان سال گذشته 144 هزار اشتغال ایجاد شده و از ابتدای این طرح تاکنون بالغ بر 180 هزار اشتغال ایجاد شده و سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور به 25 درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه توسعه کسب و کارها و اشتغال حمایتی و خرد را در دستور کار قرار دادیم که این برنامه‌ها حاصل آن ایجاد 472 فرصت شغلی و تثبیت 385 هزار اشتغال موجود در کشور است.

شریعتمداری اظهار کرد: موضوع بیمه روستایی در کشور مهم بوده که تاکنون نیز حدود یک میلیون نفر در کشور بیمه شده فعال عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند و افزایش مشارکت بانوان در بیمه اجتماعی از اصلی ترین دستاوردهای دولت دوازدهم بوده است.

وی افزود: با پرداخت منابع ارزان قیمت اشتغال در روستاها تثبیت می‌شود و شرایط امیدبخشی برای روستاییان و زندگی روستاها با بیمه روستایی شاهد خواهیم بود و تاکنون نیز 23 هزار میلیارد تومان از محل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در کشور سرمایه گذاری شده و امیدواریم عشایر و روستاها از بیمه جامع و کامل برخوردار شوند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
اراذل و اوباش بیرجند جمع شدن
1
0
ناشاس
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
ناز نفست