۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۳۲۱۶
حجت الاسلام مطهری پور مطرح کرد؛

راه اندازی برنامه بدرقه زائران دانشگاهی در مرز شلمچه

راه اندازی برنامه بدرقه زائران دانشگاهی در مرز شلمچه
حجت الاسلام مطهری پور با اشاره به موجه بودن غیبت دانشجویان در ایام اربعین از راه اندازی دانشگاهی در مرز شلمچه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه ستاد برای حمایت از اربعین و تشویق و ترغیب دانشجویان برای زیارت برنامه‌ای با موضوع بدرقه زائران دانشگاهی طراحی کرده است، اظهار داشت: این طرح با ایجاد یک پایگاه فرهنگی در مرز شلمچه و با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه اندازی شده که اهم فعالیت‌ها در راستای ارتقای معرفتی زائران و تبدیل مواکب به پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی است.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در این باره بسته فرهنگی الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که با استفاده از کد ussd و وارد کردن #۲۵۴۲۵*۶۶۵۵* می‌توانند از خدمات رایگان بسته فرهنگی ستاد استفاده کنند.

حجت الاسلام مطهری پور با بیان اینکه بسته فرهنگی شامل چند بخش بوده و دانشجویان با ارسال اعداد مشخص شده از خدمات مختلف بهره مند می‌شوند، اضافه کرد: یکی از موارد گنجانده شده در بسته فرهنگی بحث زیارت به نیابت است که در این باره دانشجویان با ارسال عدد تعیین شده به سامانه مذکور به نیابت از شهدای دانشجو، دفاع مقدس و مدافعان حرم زیارت خواهند کرد.

مسؤول ستاد عمره و عتبات نهاد رهبری، ختم صلوات را دیگر برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده برای دانشجویان در طرح بدرقه زائران دانشگاهی برشمرد و گفت: زائران در طول مسیر پیاده روی اربعین با ارسال عدد مورد نظر به سامانه فوق الذکر می‌توانند در ختم صلوات شرکت کنند.

حجت الاسلام مطهری پور با بیان اینکه دانشجویان در طول مسیر پیاده روی علاقه‌مند به حضور در هیأت‌های معروف هستند، گفت: برای سهولت دسترسی به هیأت‌ها و بهرمندی از مجالس مداحان و سخنوران معروف می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را با ارسال عدد مورد نظر دریافت کنند ضمن اینکه کسب اطلاع از مواکب ایرانی و نوع خدمت رسانی شان نیز از طریق برنامه امکان پذیر خواهد بود.

این مقام مسؤول بیان داشت: برگزاری مسابقه در قالب سؤال و جواب و همایش‌ها و جشنواره، عکس، فیلم و دل نوشته دیگر امکانات برنامه است، از سوی دیگر امدادرسانی و کمک رسانی به دانشجویان در صورت وقوع هر گونه حادثه با ارسال عدد به سامانه صورت می‌گیرد.

وی به معرفی کلی حرم‌ها و اجمالی اماکن مقدس عراق در برنامه اشاره کرد و گفت: محل استقرار پایگاه فرهنگی بدرقه زائر در مرز شلمچه است با این حال خدمات شامل مرز‌های خسروی و جذابه خواهد شد همچنین روایتگری سیره شهدا با حضور راویانی از بعثه مقام معظم رهبری و با موضوع پیوند شهدای دفاع مقدس با نهضت عاشورا دیگر برنامه ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌ها خواهد بود.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به حضور روحانی مستقر در مواکب برای پاسخگویی به سوالات اعتقادی و شبهات طرح شده خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی بنا به خواست برخی دانشگاه‌ها و با نام مفاتیح دانشجویی و با مضمون زیارت ائمه اطهار تهیه شده است.

حجت الاسلام مطهری پور در رابطه حضور دانشجویان در اربعین تصریح کرد: دانشجویانی که در بازه زمانی ۱۳ تا ۳۰ مهرماه عازم زیارت اربعین هستند، غیبت شان موجه اعلام می‌شود، از سوی دیگر اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها نیز در صورت حضور در اربعین، ماموریت بدون فوق العاده برای شان در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه وام دانشجویی برای دانشجویان عازم زیارت در نظر گرفته شده است، از دانشگاهیان خواست تا در سامانه سماح ثبت نام کنند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
تیتر خبر خیلی سخت بود و کاش جمله یک فعل هم داشت
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
موجه بودن غیبت دانشجویان برای همه دانشگاه های کشور است یا فقط برای خوزستان می باشد
1
0