۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۲۳۳۵۵
آیت الله فقیهی:

موسم عظیم اربعین اقدامات مرموزانه استکبار در عراق را خنثی می کند

موسم عظیم اربعین اقدامات مرموزانه استکبار در عراق را خنثی می کند
عضو جامعه مدرسین با بیان این که اربعین اقدامات مرموزانه استکبار در عراق را خنثی می کند، بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی و پرهیز از اختلافات در موسم اربعین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگراری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش ظهر امروز در درس تفسیر و حدیث خود که در مدرسه علمیه گلپایگانی برگزار شد، به تبیین ویژگی‌های قوم بنی اسرائیل و یهود طبق آیات قرآن پرداخت و گفت: قوم بنی اسرائیل حریص به دنیا است و اعتقاد دارد که دنیا و آخرت ویژه قوم یهود است.

آیت الله فقیهی بیان کرد: صهیونیسم تمام قطعنامه بین المللی جهان را زیر پای می‌گذارد و مردم فلسطین را مورد ظلم و ستم خویش قرار می‌دهد تا به مطامع دنیوی برسد.

عضو جامعه مدرسین ابراز کرد: تمام ادیان الهی برای ترویج دین خویش تبلیغ می‌کنند و مردم را به دین دعوت می‌کنند؛ اما قوم یهود هیچ گروهی به جز خودشان را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهند که افراد از ادیان دیگر دین یهود را بپذیرند.

وی با بیان اینکه قوم یهود نسبت به مشرکان وابستگی و طمع بیشتر به دنیا و مادیات دارند، گفت: قوم بنی اسرائیل از خداوند هزار سال عمر طلب کرده‌اند و بهشت را ویژه خود می‌دانند اما اعتقادات آن‌ها مانع عذاب آن‌ها نخواهد شد؛ بنابراین به هر میزان برای کسب دنیا تلاش بیشتری کنند عذاب آن‌ها افزون خواهد شد و سرنوشت آن‌ها آتش دوزخ است.

آیت الله فقیهی در ادامه سخنانش به تبیین معنای بصیرت پرداخت و گفت: برخی تنها به ظواهر مسائل و اتفاقات توجه دارند و از حقایق آن‌ها آگاهی ندارند اما بصیرت آن است که انسان با چشم باطن، مسائل و حوادث را به صورت دقیق درک کند.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که قوم یهود خود را برترین قوم و دین در جهان می‌دانند، گفت: در برخی افراد روحیه خود بزرگ‌بینی وجود دارد که این صفت قوم یهود است و خداوند در قران آن را مورد مذمت قرار داده است.

آیت الله فقیهی بیان کرد: به هر میزان گه بر تقوای استعداد و علم انسان افزوده می‌شود باید تواضع در برابر خداوند و مردم بیشتر شود نه اینکه صفت خودبزرگ‌بینی و تکبر در آن‌ها به وجود آید.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: شیطان سعی دارد روحیه بزرگ‌بینی و استکباری در انسان‌ها تقویت کند که در روایات اهل بیت(ع) این روحیه را سبب هلاکت انسان‌ها بیان شده است.

وی در ادامه به شرح روایت از کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) درباره عجب پرداخت و گفت: برخی اهل دعا و نماز شب هستند و در این حالت به عجب و خود برتر بینی نسبت به دیگران پیدا می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه بدترین عجب این است که انسان عمل ناپسندیده خود را نیکو جلوه دهد، گفت: برخی کارهای ناپسندیده خود را توجیه می‌کنند؛ آن‌ها غیبت، بدگویی و اهانت دیگران را می‌کنند و آبروی فرد دیگر را در جامعه می‌برند اما این کار را نیک و وظیفه می‌دانند.

آیت الله فقیهی بیان کرد: در شرح چهل حدیث امام خمینی(ره) آمده است بدترین مردم کسی است که رفتار و اعمال زشت خویش را نیکو بداند که اسباب هلاکت خویش را فراهم کرده است.

وی در بخش دیگر سخنانش حرکت عظیم پیاده روی اربعین را حرکت جهانی توصیف و بیان کرد: از تمام جوامع و ادیان در این تجمع بزرگ تشیع شرکت می‌کنند و این حرکت اختصاص به دین و مذهب خاصی ندارد.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: در راهپیمایی اربعین باید به اهداف قیام امام حسین(ع) توجه داشته باشیم، یکی از این اهداف ایشان ایثارگری بوده است.

آیت الله فقیهی ابراز کرد: افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند نباید به هیچ وجه به مقدسات دیگران توهین کنند بلکه باید به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور عراق گفت: آمریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه حرکت‌ها مرموزانه ای برای اختلاف افکنی میان شیعیان و سنی‌ها در کشور عراق آغاز کرده‌اند؛ اما کسانی که در این حرکت عظیم جهانی شرکت می‌کنند با رفتار صحیح این توطئه را خنثی می کنند و باید به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات