۰۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۲۳۳۷

ائتلاف ملی عراق به ریاست سید عبدالعزیز حکیم تشكیل شد

خبرگزاری رسا ـ ائتلاف ملی عراق به عنوان جایگزین ائتلاف یکپارچه صبح امروز طی مراسمی اعلام موجودیت کرد.
ائتلاف ملی عراق به ریاست سید عبدالعزیز حکیم تشكیل شد

به گزارش خبرگزاری رسا ، ائتلاف ملی عراق ( ائتلاف یکپارچه سابق ) صبح امروز با حضور نمایندگان احزاب و تشکلهای شیعه و تعدادی از شخصیتهای مطرح اهل سنت ، مسیحی به ریاست سید عبدالعزیز حكیم، برای حضور در انتخابات پارلمانی عراق اعلام موجودیت کرد.

این مراسم در غیاب حجت الاسلام و المسلمین سید عبد العزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی که به دلیل وخامت شرایط جسمانی در یکی از بیمارستانهای تهران بستری است برگزار شد، و حجت الاسلام شیخ ابراهیم حمودی و دکتر عادل عبد المهدی به نمایندگی از وی حضور داشتند.

مجلس اعلای اسلامی به ریاست سید عبد العزیز حکیم ، سازمان بدر به ریاست هادی العامری ، گروه صدر به ریاست سید مقتدی صدر ، جریان اصلاح ملی به ریاست دکتر ابراهیم جعفری ، حزب الدعوه شاخه تنظیم العراق ، سه جمعیت سنی به ریاست حمید الهایس از استان الانبار ، شیخ خالد ملا از استان بصره و خلیل الجربا از استان نینوا ، جمعیتهای مسیحی ، ترکمن ، کرد و شخصیتهای زنان و عشایری و آکادمیک جزو احزاب تشکیل دهنده این ائتلاف هستند.

گفتنی است که حزب الدعوه به ریاست نوری المالکی نخست وزیر عراق  که در دوره گذشته عضو این فراکسیون بود در این ائتلاف حضور ندارد.
ارسال نظرات