۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۲۳۵۱۱
امام جمعه موقت خرم آباد:

بصیرت افزایی راه مقابله با توطئه های دشمنان است

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به توطئه های اخیر دشمنان در کشور عراق، گفت: مقابله با شیعیان و مرجعیت شعیه مهم ترین هدف دشمنان از ایجاد نا امنی در کشور عراق بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا امروز(19 مهر) در خطبه های نماز جمعه خرم آباد، گفت:  نا امنی های عراق توطئه  آشکار دنیای استکبار برای ضربه زدن به  اتحاد مسلمانان بود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دشمنان در این توطئه تلاش می کرد طرح دخالت ایران در امور کشور عراق را مطرح کند، خاطرنشان کرد: دخالت ایران در امور داخلی عراق یک دروغ بزرگ است که از سوی ایادی استکبار جهانی عنوان و برجسته می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: تضعیف اتحاد و برادری مسلمانان و مقابله با شیعه و مرجعیت شیعه از مهم ترین اهداف دنیای استکبار از ایجاد این نا امنی های اخیر در کشور عراق است.

حجت الاسلام متقی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی به خوبی می داند مرجعیت شیعه قدرتی تربیت آفرین است، که بساط آنها را مانند سیل به زباله دان تاریخ می فرستد، افزود: دشمن در قالب توطئه های مختلف به دنبال مقابله با جبهه مقاومت و مرجعیت شیعه است.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند از اعتراضات به حق مردم عراق که به دنبال مطالبات به حق خود در مبارزه با فساد و تقویت اقتصاد بود، برای رسیدن به اهداف سیاسی خود بهره گیرد.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به شکست توطئه های آمریکا و دنیای استکبار در منطقه، بیان کرد: امروز جهانیان شاهد شکست پی درپی  راهبردهای آمریکا، اسراییل و عربستان در منطقه هستند.

وی با بیان اینکه همچنین سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ملت ایران ناکام مانده است، افزود: امروز دنیای استکبار برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند عمق راهبردی جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند.

امام جمعه موقت خرم آباد همچنین با اشاره به توطئه های آمریکا در کشور ایران اسلامی، گفت: در هفته های اخیر در ایران اسلامی هم دشمنان تلاش کردند یک گسل امنیتی اجتماعی را پیدا و گسل قومی مذهبی را تحریک کردند تا مشکلات را برجسته کرده و در کشور ایجاد ناامنی کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد خاطرنشان کرد: در سایه فضل الهی و بصیرت و هوشیاری امت مسلمان تمامی این راهبردهای آمریکا تاکنون منجر به شکست شده است.

وی بیان کرد: تقوت وحدت و همدلی، و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 حجت الاسلام متقی نیا در ادامه با اشاره به اهمت توجه به شفاف سازی امور برای مردم، افزود: در آستانه انتخابات باید شفاف سازی در سه سطح عملکرد، مشارکتی و پاسخگویی مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

مگر قحط الرجال است که شاهد انتصابات غیرکارشناسی هستیم

خطیب جمعه خرم آباد در ادامه با بیان اینکه از زمینه های ایجاد فساد، فسادی است که در اطراف مسؤولان اتفاق می افتد، گفت: انتصاب های غیر کارشناسی بستر فساد اداری است.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر ضرورت نظارت دستگاه قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر انتصاب مسؤولان، ابراز کرد: مگر در استان لرستان قحط الرجال است که شاهد انتصابات غیر کارشناسی هستیم.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: چه معنا دارد کسی را که مدرک رشته انسانی دارد و با مدرک ادبیات در راهبردی ترین نقطه تصمیم سازی و فنی استان قرار دهند.

امام جمعه موقت خرم آباد با انتقاد از سکوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در برابر این انتصابات غیر کارشناسی در استان، گفت: از قوه قضاییه می خواهیم با نظارت بیشتر، این مسائل را قبل از اینکه به فساد منجر شود جلوگیری کنند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات