۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۲۳۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

اقتدار انقلاب نتیجه تبعیت از اهل بیت است | اربعین مشتی بر دهان استکبار است

اقتدار انقلاب نتیجه تبعیت از اهل بیت است | اربعین مشتی بر دهان استکبار است
استاد حوزه با بیان این که عزت و اقتدار انقلاب نتیجه تبعیت از اهل بیت(ع) است، تأکید کرد که امروز رهبر معظم انقلاب با الگو از سید الشهدا(ع) در برابر دشمنان ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی گفت: میلیون ها عاشق رهسپار کشور عراق شدند تا در راهپیمایی بی نظیر اربعین شرکت کنند.

وی اربعین را نماد اظهار محبت به امام حسین(ع) و قدرت ولایت دانست و افزود: اربعین امتثال امر الهی برای اظهار مودت نسبت به اهل بیت(ع) و اوج این محبت است، امیدواریم امسال اربعین در اوج شکوه و عظمت برگزار شود و زائران بدون مشکل به وطن های خود بازگردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه تاریخی و دشمن شکن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در شام اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) دارای دو بخش شهادت و رسالت است، شهادت تا عصر روز عاشورا انجام شد؛ بخش دوم رسالت قیام بود تا همه مردم در جریان قرار گیرند چرا که بنی امیه می خواستند مانع فهمیدن مردم از شهادت امام حسین(ع) شوند.

وی ادامه داد: گریه های امام سجاد(ع) و مجاهدت های حضرت زینب(س) برای این بود که دشمن نتواند بر حادثه عظیم عاشورا سرپوش بگذارد، اهل بیت امام حسین(ع) از هر فرصتی برای روشنگری نسبت به قیام سیدالشهدا استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اسلام مردم شام اسلام اموی و سفیانی بود نه نبوی و علوی، ابراز داشت: مردم شام اهل بیت(ع) را نمی شناختند و نمی دانستند که چه کسی در کربلا قیام کرده است، خطبه امام سجاد(ع) در مسجد دمشق و خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید سبب روشنگری جدی برای حاضران شد و رسالت اهل بیت(ع) در این جریان در پوشش اسارت بود.

وی اهل بیت(ع) را الگوی انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: امروز با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی که به دست توانای امام راحل صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب همان راه را ادامه دادند، سرمان در دنیا بلند است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: انقلاب در برابر آمریکا که خود را قدرت بلامنازع می داند ایستاده و این عزت، سربلندی و  اقتدار نتیجه پیروی از اهل بیت(ع) است، منطق جمهوری اسلامی منطق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است، رهبر معظم انقلاب امروز با الگو از سید الشهدا و عقیله بنی هاشم در برابر دشمنانی مانند آمریکا ایستاده اند؛ امیدواریم اربعین با شکوه امسال مشتی بر دهان دشمنان و استکبار باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
سخنرانی ها استاد نظری منفردبسیار خوب و دلنشین است
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
زوار اربعین در پناه خدا باشید و ان شاالله با دعای مقبول به خانه های خود بازگردید
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
در کتب تاریخی آمده است که روزی پيامبر(ص) به يکي از افراد مدينه که گناه بزرگي را مرتکب شده بود پيغام داد به دادگاه حاضر شود و جريمة گناه خود را بپردازد. آن مرد چند روزي از خانه خارج نشد. روزي از گوشة درب منزل متوجّه شد امام حسن و امام حسين(ع) که کودکان خردسالي بودند، از کوچه عبور مي‌کنند. در همان لحظه درب را گشود و اين دو کودک را بر روي دوش خویش گذاشت و به سمت مسجد روانه شد. در ميان راه با خود مي‌گفت: اگر با اين دو کودک وارد مسجد شوم، پيامبر(ص) مرا عفو مي‌کند. وقتي وارد مسجد شد، پيامبر(ص) دو فرزند خردسال خود را روي دوش اين گنهکار ديد. لبخندي زد و فرمود: آنان را پياده کن، تو بخشيده شدي! آنگاه به امام حسن و امام حسین(ع) فرمود: آن شخص در مورد عفو گناه خود، شما را شفیع قرار داد، در این هنگام این آیه بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شد:[1]

﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ توَّاباً رَحيماً﴾ [2]

شيعيان و ارادتمندان سيّدالشهداء(ع) به خاطر رضايت حضرتش از مرگ نمي‌هراسند؛ زيرا ملک الموت با چهره‌اي بشّاش براي قبض روح آنان اقدام کرده و بهشت را به آنان بشارت مي‌دهد.[3]



------------------------------------------------------------

[1]. بحارالأنوار: 43/318 باب 13 حدیث 2؛ المناقب، ابن‌شهرآشوب: 3/400.

[2]. نساء(4):64؛ و اگر آنان هنگامى كه [با ارتكاب گناه ] به خود ستم كردند، نزد تو مى آمدند و از خدا آمرزش مى خواستند و پيامبر(ص) هم براى آنان طلب آمرزش مى كرد، يقيناً خدا را بسيار توبه پذير و مهربان مى يافتند.

[3]. الكافي: 3/131، حديث4: «عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ قَالَ حَدَّثَنِي مَنْ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ الله، «يَقُولُ مِنْكُمْ وَ الله يُقْبَلُ وَ لَكُمْ وَ الله يُغْفَرُ إِنَّهُ لَيْسَ بَيْنَ أَحَدِكُمْ وَ بَيْنَ أَنْ يَغْتَبِطَ وَ يَرَى السُّرُورَ وَ قُرَّةَ الْعَيْنِ إِلَّا أَنْ تَبْلُغَ نَفْسُهُ هَاهُنَا وَ أَوْمَأَ بِيَدِهِ إِلَى حَلْقِهِ ثُمَّ قَالَ إِنَّهُ إِذَا كَانَ ذَلِكَ وَ احْتُضِرَ حَضَرَهُ رَسُولُ الله(ص) وَ عَلِيٌّ(ع) وَ جَبْرَئِيلُ وَ مَلَكُ الْمَوْتِ فَيَدْنُو مِنْهُ عَلِيٌّ(ع) فَيَقُولُ يَا رَسُولَ الله! إِنَّ هَذَا كَانَ يُحِبُّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فَأَحِبَّهُ وَ يَقُولُ رَسُولُ الله (ص): يَا جَبْرَئِيلُ إِنَّ هَذَا كَانَ يُحِبُّ الله وَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِهِ فَأَحِبَّهُ وَ يَقُولُ جَبْرَئِيلُ لِمَلَكِ الْمَوْت إِنَّ هَذَا كَانَ يُحِبُّ الله وَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِهِ فَأَحِبَّهُ وَ ارْفُقْ بِه.»
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
پیروزی ما در برابر آمریکا نتیجه پیروی از راه امام حسین است
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
چقدر شبهات در خصوص اربعین زیاد شده ولی خدا رو شکر شور مردم بیشتر شده و ان شاالله هرساله ایمان مردم قوی تر و این مراسم پو شور تر خواهد شد
4
0
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
سلام
لطفا گزارش تصویری از پیاده روی اربعین منتشر کنید مخصوصا از حضور علما در این مسیر
4
0
vahid
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
ما الان با خانواده مرز شلمچه هستیم. شلوغ نیست. موکب هم زیاد هست.
الحمدلله خیلی راحت رد شدیم. اتوبوس و کامیون هم زیاد هست.
اتوبوس ۲۰دینار میگیرن تا نجف. ۴۰ تا میگیرن میبرن سامرا ، کاظمین، نجف.
التماس دعا.
3
0