۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۲۳۵۶۴
رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی:

اربعین سفر عشق و دلدادگی است

اربعین سفر عشق و دلدادگی است
باید به سختی‌های این راه ارزش دهید؛ این سفر، سفر دل، عشق، قلب، دلدادگی و اعلام عاشقی است تا اسم شما را در زمره شیعیان امام حسین(ع) بنویسند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی در جلسه توجیهی کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، که در حسینیه مجتمع برگزار شد، اظهار کرد: سفر اربعین با سفرهای دیگر فرق می‌کند و جدا و ممتاز است. می‌توان بیان کرد هیچ سفر زیارتی با زیارت اربعین برابری نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین(ع) در اوقات دیگر در مقایسه با زیارت اربعین برجستگی ویژه‌ای دارد و یکی از علائم شیعه بودن ما، زیارت اربعین است.

رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در روایات زیادی نهی می‌کنند که بیان شود شیعه هستیم، گفت: اگر اظهار نظر ما در مورد شیعه بودن دروغ و بیرون از واقعیت باشد، برخورد ائمه اطهار(علیهم‌السلام) به این امر تند، سخت و شدید است؛ بنابراین، باید در نظر داشت فاصله بین ما و شیعه بودن زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: در روایت دیگری ذکر شده است اگر به زیارت امام حسین(ع) مشرف شوید، شیعه می‌شوید، ولی این که به مقام شیعه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برسید مقامی است که در زیارت اربعین به شما اعطا می‌شود که ظرفیت بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌حسینی کاویانی با بیان این که اگر در این مسیر گام می‌گذارید، سختی‌های سفر را بپذیرید، گفت: لازم است با خود بیان کنید که عاشق این مسیر و حضرت زینب(س) و این واقعه بزرگ تاریخ هستم و باید در این مسیر همسان‌سازی کنم.

وی با بیان این که اگر کسی بخواهد سفر تفریحی برود، حماقت است راهی این سفر شود، گفت: سفر اربعین، سفر رنج و همسویی است و باید همسان‌سازی کنیم و نشان دهیم در این راه حاضر هستیم خود را به مشقت بیندازیم. این مدل، الگوبرداری از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است.

رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی تأکید کرد: باید به سختی‌های این راه ارزش دهید. این سفر، سفر دل، عشق، قلب، دلدادگی و اعلام عاشقی است تا اسم شما را در زمره شیعیان امام حسین(ع) بنویسند و امام حسین(ع) به شما خوش‌آمد گویند.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) دعا می‌فرمایند و از خدا می‌خواهند ملائکه رحمت خود را بفرستد و رحمت خود را بر زائران جدشان، امام حسین(ع) نازل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی کاویانی با بیان این که زمانی که از این سفر معنوی برمی‌گردید ملائکه به مشایعت شما می‌آیند و شما را به انواع رحمت‌های الهی بشارت می‌دهند، گفت: این سفر ممتازی است؛ بنابراین، از لحظات این سفر و گام‌ها استفاده کنید. در روایت است که گام‌های هر کس به اندازه معرفتش در این مسیر ارزش می‌یابد.

وی مسیر اربعین را مسیر معرفت، عشق و  گره زدن قلب با واقعه بزرگ نظام آفرینش عنوان کرد و افزود: امیدواریم هر گام شما لحظه‌ها، دقیقه‌ها و روزها و سال‌هایی از غیبت امام زمان(عج) بکاهد و همه ندای امام زمان(عج) را بشنویم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات