۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۲۳۶۴۷

پاسخ عملی مردم ایران به جنگ روانی دشمنان اربعین

پاسخ عملی مردم ایران به جنگ روانی دشمنان اربعین
برخلاف تبلیغات سوء دشمنان برای کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین مردم پرشورتر از گذشته در تدارک اربعین هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، راهپیمایی اربعین حسینی که در طول تاریخ رواج و ادامه داشته در دوران حزب بعث عراق که از مخالفان سرسخت شیعه بود بسیار محدود و مجازات‌های سنگین موجب شد تا شیعیان این سفر معنوی را مخفیانه و از کوره راه‌ها طی کنند و همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم فرموده اند: "إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً (برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.) "هیچ گاه این راهپیمایی قطع نشد.

بعد از سقوط صدام راهپیمایی اربعین علنی شد و مجدد رونق گرفت و به برکت جمهوری اسلامی ایران و با ابتکار جوانان انقلابی راهپیمایی اربعین عمومی شده و به یک پدیده جهانی تبدیل شد به گونه‌ای که دیگر برای دشمنان انکار ناپذیر است؛ و این پدیده جهانی که در ابتدا با نادیده انگاشتن رسانه‌های غربی مواجه شد اکنون به حدی رسیده که دیگر نمی‌توان به آن نپرداخت.

حضور مستند سازان و خبرنگاران از سراسر جهان، و انتشار شور راهپیمایی اربعین در فضای مجازی هزینه نپرداختن به اربعین را برای رسانه‌های پرطمتراق غربی بالا برده و مجبورند به آن بپردازند.

احساس خطر دشمنان از راهپیمایی اربعین حسینی

اما چه رسانه‌های معاند به اربعین بپردازند و چه نپردازند این پدیده هرسال بیش از گذشته گسترده و پرشور‌تر می‌شود به حدی که دشمنان اهل بیت علیه سلام احساس خطر کرده و موضع گرفته اند و در صدد اختلال در راهپیمایی اربعین هستند.

هرساله نزدیک به راهپیمایی اربعین در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی باز نشر می‌شود که وحدت جهان اسلام و وحدت تشیع و دوستی مردم ایران و عراق را هدف گرفته و ناخودآگاه هویت سازندگان پیام‌ها را افشا می‌کند.

پیام‌هایی از قبیل اهداف سوء عراقی‌ها برای سفر به مشهد مقدس و سفر‌های زیارتیشان به ایران و تولید و بازنشرمعادل همین پیام‌ها برای عراقی‌ها  که ایرانی‌ها با سفر به عراق دنبال موضوعاتی دیگر غیر از زیارت هستند و پیام‌های اختلاف افکن بین تشیع و تسنن و همچنین مطرح کردن شیعه ایرانی و شیعه عربی هویت تولید کنندگان این پیام‌ها را افشا می‌کند.

تلاش هرساله دشمنان اربعین  در فضای مجازی

امسال هم دست دشمنی دشمنان اسلام و تشیع در نا آرامی‌های روز‌های گذشته عراق دیده شد و خواسته‌های اقتصادی و معیشتی و ضد فساد مردم درست در آستانه اربعین و با تحریک رسانه‌ای تبدیل به التهاب شد و شهر بغداد و برخی دیگر از شهر‌های عراق صحنه تظاهرات گروهی از مردم بود که درگیری آن‌ها با نیرو‌های امنیتی کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت.

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی در بغداد به پایگاه العرب اعلام کردند که پیام‌هایی برای تظاهرات از حساب‌های کاربری ناشناس در فیس‌بوک و توئیتر دریافت کرده‌اند.

با توجه به اینکه طرف دعوت‌کننده به این تظاهرات ناشناس است، فعالان سیاسی به مردم هشدار دادند که این تظاهرات ممکن است نوعی دام یا تلاشی برای ایجاد آشوب در عراق باشد.

دست پیدای دشمنان عبری عربی در ناآرامی های عراق

با این حال شماری از سران جریان‌های سیاسی عراق به سرعت حزب منحله بعث، حزب هوادار دیکتاتور سابق عراق را مسئول برپایی این تظاهرات دانسته‌اند؛ حزبی که از پشتوانه عبری عربی برخوردار است؛ و هدف از این کار که در شبکه‌های اجتماعی ایران و عراق با آب و تاب گسترده بازتاب داده شد ناامن نشان دادن سرزمین میزبان راهپیمایی اربعین حسینی بود تا از طرفی همایش جهانی اربعین به بهانه نا امنی عراق کمرنگ شود و از طرف دیگر خوراک رسانه‌ای برای در حاشیه راندن خبر اربعین تامین شود.

اما در کشور ایران به خصوص استان مرکزی که دلباخته اربعین حسینی هستند مردم پاسخ عملی به جنگ روانی دشمنان اربعین دادند و برخلاف تبلیغات سوءدشمنان برای کمرنگ کردن راهپیمایی اربعین  مردم پرشور‌تر از گذشته در حال تدارک اربعین چه برای حضور در این همایش جهانی و چه برای خدمت رسانی به زائران اربعین در ایران و عراق هستند.

مردم ایران در جنب و جوش برای حضور در راهپیمایی اربعین

هجوم زائران ایرانی که گذرنامه ندارند و مراجعه مکررشان برای دریافت گذرنامه، پرس وجو برای محاسبه و پیش بینی هزینه‌های سفر، تماس با دوستان و رفیقان برای همراهی با همدگیر، عضو شدنشان در شبکه‌های اجتماعی  که تماس با بستگان را از کشور عراق آسان می‌کند نشان از این دارد که در عمل تلاش رسانه‌ای دشمنان اربعین بی نتیجه مانده است.

علی که چندروزی است منتظر صدور گذرنامه است در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: قرار بوده با یک گروه از رفقا به سفر اربعین برود،   دیر شدن صدور گذرنامه او را از رفقا جدا کرده، اما دنبال این است که هرطور شده بابرادرش که گذر نامه دارد به سفر اربعین برود.

علی نگران پسرش هم هست و می‌گوید: محمد متین به دلیل اینکه بخشی از درسش مانده و شامل ترک تحصیل می‌شود  نه سرباز محسوب می شود  و نه محصل از سفر امسال بازمانده است.

روح الله زائر دیگر اربعین هم می‌گوید:  قرار است با کاروان یا امروز ظهر یا فردا حرکت کنیم و، چون زن و بچه همراهمان است یکی دو روز قبل یکی از بچه‌ها برای هماهنگی به نجف رفته و در تماس تلفنی گفته درنجف از این خبر‌های نا امنی که در شبکه‌های اجتماعی  منتشر شده  خبری نیست.

احمد هم یکی از زائران که از روز‌های گذشته دنبال مهیا شدن برای سفر است  گفت: دنبال این است که از کدام پایانه مرزی می‌تواند سفر بهتر داشته باشد و بین پایانه خسروی و مهران مردد بوده است، اما بیشتر مایل است از مرز مهران سفرش را آغاز کند، چون تجربه سفر اربعین از مرز مهران را چند سالی است که دارد.

خادمان موکب‌های اربعین در تکاپوی سفر خدمت

موکب‌های اربعین هم درحال ارسال خادمان و تجهیزات موکب هستند که یک نمونه آن موکب حضرت رقیه (س) اراک است که توسط مردم تامین مالی میشود و قرار است بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا در نجف اشرف بین زائران اربعین توزیع کند.

اسدی، مسئول موکب حضرت رقیه در نجف اشرف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: این موکب با بیش از ۳۰۰ خادم از اول ذی القعده فعالیت خود را شروع کرده و مراحل مقدماتی کار و تهیه پیاز و سبزی سرخ کرده و بسته بندی آن‌ها انجام شده و ادامه دارد و در روز دهم ماه صفر از اراک به سمت نجف حرکت می‌کنیم و در مرقد حضرت علی (ع) مستقر می‌شویم.

اسدی با بیان اینکه تمام غذا‌هایی که برای این موکب تهیه می شود با کمک‌های مردمی است و از هیچ ارگان دولتی پول دریافت نکردیم افزود: در آشپزخانه مرکزی موکب در صحن حضرت علی (ع) و در شبستان حضرت زهرا مستقر و در ایام اربعین حسینی هر وعده ۷ هزار پرس غذا توزیع میکنیم که در مدت ۱۰ روز بیش از ۲۱۰ هزار پرس غذا توزیع میشود.

ارسال تجهیزات موکب ها و خادمان اربعین به عراق

تجهیزات و کاروان بیت الزهرا (س) خمین هم در قالب ۱۱ کامیون نذورات جمع آوری شده از محل کمک‌های مردمی برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.

طهرانی فرماندار خمین   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: امسال نیز همانند سال گذشته از شهرستان خمین دو موکب بیت الزهرا (س) و ساقی عطشان کربلا در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

این‌ها تنها بخشی از فعالیت ۶۱ موکب استان مرکزی و ایران اسلامی  است  که برای ارایه خدمات در اربعین حسینی در حال فعالیتند وتعدادشان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش دارد.

خلیل نجفی رئیس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   گفت: ۶۱ موکب از استان مرکزی برای ارایه خدمات در اربعین حسینی ثبت شده و مجوز برای آن‌ها صادر شده است و این درحالیست که سال گذشته ۴۸ موکب استان مرکزی به زائران اربعین خدمات ارائه کردند.

همانگونه که پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم فرموده اند:إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً (برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.) خورشید راهپیمایی اربعین با فوت دشمنانی حقیر اربعین خاموش نمی‌شود.

خدا رحمت کند فواد کرمانی را که دروصف اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت:

دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد

                                                     آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست

تو در اول سر و جان باختی اندر ره عشق

                                                تا بدانند خلایق که فنا شرط بقاست

محمود لطیف
ارسال نظرات