۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۳۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

امام حسین، محور وحدت و اربعین حسینی قدرت نمایی اسلام است

امام حسین، محور وحدت و اربعین حسینی قدرت نمایی اسلام است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) محور وحدت و اربعین حسینی قدرت نمایی اسلام است، گفت: مقاومت سازی مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در مسیر اربعین حسینی و در محل موکب مع الامام المنصور به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: لازم است در بیان برخی تعابیر تجدید نظر شود و اصطلاحات درست‌تر و محترم‌تری مورد استفاده قرار گیرد تا دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند.

وی افزود: برای مثال تنها نباید از اصطلاح عزادار و یا سوگوار برای زائران اربعین استفاده کرد، ما عزادار اباعبدالله الحسین(ع) هستیم اما اساسا چنین نیست که ما تنها عزادار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: هرگز عزاداری که عزیزی را از دست داده با عزادار حسینی یکسان نیست؛ عزاداری که عزیز خود را از دست می دهد نه با کسی جنگی دارد و نه می خواهد حقی را بگیرد بلکه تسلیم امر الهی است ولی عزادار حسینی در عین حال که عزادار است به ظلمی که در حق اباعبدالله الحسین(ع) شده اعتراض دارد و غضبناک است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه بیان داشت: تاریخ و زمان به امام حسین(ع) بدهکار است و زائران اربعین می خواهند بدانند چه زمانی این بدهکاری حل می شود؛ اینکه پس از گذشت قرن ها از واقعه عاشورا احساس عزاداری در وجود محبان و شیفتگان امام حسین(ع) می جوشد و تازه است براساس نظر روانشناسان یک امر غیر طبیعی و الهی است.

وی با بیان اینکه اربعینی ها تنها عزادار نیستند بلکه به ظلمی که در حق امام حسین(ع) شده غضبناک و معترض هستند، گفت: نتیجه این اعتراض باید ظهور امام زمان(عج) باشد؛ امروز امام حسین(ع) است که می فرمایند: اجازه ندهید هیچ دختر سه ساله ای در جهان سیلی بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه زیارت اربعین یک حرکت بی نظیر است، عنوان کرد: برخی زیارت اربعین را یک سفر زیارتی و تفریحی بیان می کنند در حالی که این سفر انجام وظیفه و یک تکلیف است و همه نهادها و دستگاه ها باید در برگزاری بهتر این حرکت عظیم کمک کنند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: اینکه اربعنی ها دست خالی وارد میدان نبرد با دشمن می شوند به این معنا است که ما دست خالی نیز می توانیم امام حسین(ع) را یاری و حمایت کنیم و این قدرت اسلام است؛ فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) نمایش قدرت و اقتدار اسلام است.

وی امام حسین(ع) را محور وحدت و اربعین حسینی را قدرت نمایی اسلام بیان کرد و گفت: بسیاری از عراقی ها با دست خالی برای زوار اربعین غذا تهیه می کنند تا این چنین اعتراض خود را به گرسنگی و مظلومیت خاندان رسول خدا(ص) اعلان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دشمنان از پیاده روی اربعین هراس دارند، اظهار داشت: بی‌بی سی خبیث برای انعکاس اخبار پیاده روی اربعین جمعیت 20 میلیونی پیاده وری اربعین را 100 هزار زائر بیان می کند و به گونه ای عنوان عزادار را مطرح می کند که باعث تضعیف روحیه اربعینی ها شود در حالی که عزاداری فخر و افتخار ما اربعینی ها است و این عزاداری در راستای نابودی ظالمان عالم قرار دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اربعینی ها، امروز کشتار مردم بی دفاع کشمیر و یمن را ببیند و کیفیت سفر خود را بالا ببرید و به امام زمان(عج) بگویید ما یاران قیام شما هستیم.

وی افزود: هیچ وقت در طول تاریخ عزاداری برای امام حسین(ع) به اندازه امروز باعث رعب دشمن نشده و این نشانه پیروزی جبهه حق بر جبهه باطل است. اگر ما ده ها پهپاد بزنیم دشمن آنقدر وحشت نمی کند که از حضور مردم در پیاده روی اربعین بیمناک است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: آن سالی که رهبر معظم انقلاب دستور دادند اربعین حسینی باید امسال پرشورتر برگزار شود داعش در 30 کیلیومتری کربلا بود و تهدید کرده بود که پیاده روی اربعین را به خاک و خون خواهد کشید عراقی ها می گفتند که بعد از این تهدید یک آن دیدیدم مرزهای ایران باز شد و ایرانیان گروه گروه وارد خاک عراق شدند و دشمنان را وحشت زده و روحیه ما را چند برابر کردند؛ قدرت اسلام حد و انتها ندارد.

استاد حوزه علمیه در پایان با تاکید بر اینکه اربعینی ها ظلم را ریشه کن خواهند کرد و جریان مقاومت مقدمه سازی برای ظهور فرمانده جهان است، خاطرنشان کرد: مهمترین دعای اربعینی ها تمنای ظهور باشد؛ اربعینی ها منتقمین خون امام حسین(ع) هستند و تا امام زمان(عج) ظهور نکنند غضب آنان فروکش نمی کند./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات