۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۴۳۱۸
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری:

حضور باشکوه زائران در مراسم اربعین، نمایش ناکامی و شکست مستکبران بود

حضور باشکوه زائران در مراسم اربعین، نمایش ناکامی و شکست مستکبران بود
آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضور ۴ برابری زائران در پیاده روی اربعین نمایش ناکامی و شکست مستکبران بود، گفت: هدف دشمن از اغتشاشات در عراق تحت الشعاع قرار دادن اربعین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، امروز به مناسبت سالروز اربعین حسینی در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امسال با توجه به اتفاقات اخیر عراق، شاهد افزایش 4 برابری زائران حسینی در پیاده روی اربعین بودیم.

وی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر عراق بیش از 105 نفر کشته و 6 هزار زخمی به همراه داشت، ادامه داد: اغتشاشات عراق، اغتشاش سراسری و طراحی دشمن بود تا راهپیمایی اربعین تحت الشعاع قرار بگیرد اما توطئه آنان هیچ تاثیری در اراده عزاداران حسینی نگذاشت و طراحی دشمن خنثی شد.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: در کینه توزی استکبار از پیاده روی اربعین همین بس که از انعکاس خبری این همایش بزرگ اجتناب می کند و این نشان می دهد که پیاده روی اربعین حسینی در کار خودش موفق بوده است.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر با اشاره به اینکه قرآن کریم همیشه تازه است و هرگز کهنه نمی شود، ابراز کرد: قرآن کریم به زمان خاصی مربوط نمی شود و نزد هر قومی حرف جدید دارد؛ اهل بیت(ع) نیز چنین هستند.

وی با اشاره به اینکه برکات انقلاب در عرصه های اقتصادی، سیاسی و غیره بیشمار است، گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از محکمات دین اسلام را تفسیر کرد و این از برکات بزرگ انقلاب به شمار می رود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به جهانیان درس آزادگی دادند، اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی این درس را فرا گرفتند و در طول 8 سال جنگ تحمیلی حتی یک لحظه پشت امام را خالی نکره و با خونشان درخت انقلاب را آبیاری کردند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ما باید افتخار کنیم که انقلابی باشیم، گفت: انقلاب اسلامی فرهنگ اهل بیت(ع) را در دنیا زنده کرد؛ برخی ولایی بودن را جدای از انقلابی بودن می دانند در حالی که ولایی بودن همان انقلابی بودن است.

وی با اشاره به اینکه امروز رهبر معظم انقلاب 250 مرکز در سراسر جهان دارند، اظهار داشت: کسانی که ولایی بودن را جدای از انقلاب می دانند آیا می توانند بگویند برای انقلاب چه کاری انجام دادند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات