۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۴۴۱۹
استاد حوزه علمیه:

امام زمان چگونه از قاتلان امام حسین انتقام می گیرند؟

امام زمان چگونه از قاتلان امام حسین انتقام می گیرند؟
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاشورا و مهدویت شبیه هم هستند، گفت: عاشورا، روز مظلومیت امام حسین(ع) و مـهدویت، یـادآور غربت امام مهدی(عج) در عصر غیبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرکار خانم فاضله، فاطمه غلامی استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت ایام اربعین حسینی در مدرسه علمیه خواهران باقرالعلوم(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عاشورا و مهدویت، پیوندی عمیق با هم دارند.

وی افزود: حضرت مهدی(عج) یـگانه مـنتقم مظلومان عالَم، منتظِر است تا روزی به ندای «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنِی» امام حسین(ع) لبیک گویند و انتقام خون پاک سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را از ستمگران عالم بگیرند.

غلامی با اشاره به اهداف امام حسین(ع) در مبارزه با مـستکبران و طـواغیت عـصر خویش، ابراز کرد: حضرت قیام کردند تا دین اسـلام را احـیاء و مـردم را از جهل فرهنگی و نادانی سیاسی نجات دهند و عدالت اجتماعی را در جامعه اسلامی برقرار کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت مهدی(عج) نیز با ستمگران، مشرکان و مستکبران جـهان مـبارزه خـواهند کرد تا احکام الهی و سنت جدش رسول الله(ص) را احـیاء و زمـینه را برای تحقق عدالت اجتماعی در سرتاسر گیتی به معنای واقعی کلمه فراهم کنند.

وی افزود: بنابراین  مروری بر روایات نشان می دهد میان امام مهدی(عج) با حضرت سیدالشهدا(ع) در هدف، آرمان، کیفیت قیام و غیره شباهت هایی وجود دارد که دانستن آنها می تواند به ما در تشخیص حق از باطل کمک کند.

غلامی درخصوص شباهت های قیام امام حسین (ع) با قیام حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: عاشورا، روز مظلومیت امام حسین(ع) و اصحاب وفادار ایشان و مـهدویت، یـادآور غربت امام مهدی(عج) در عصر غیبت محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تنهایی آن دو امــام همام(ع) و شباهت یاران و مبــارزه با طاغوت های عصرشان از نشانه های پیوند عاشورا و انتظار است. محبت آن دو امام(ع) نسبت به یکدیگر، مـسأله انـتقام از خـون سیدالشهدا(ع)، تأکید بر خواندن زیارت عاشورا توسط حضرت مهدی(عج) یـا گـریستن آن حضرت برای جد غریبشان که در زیارت ناحیه مقدسه آمده نمونه هایی از همبستگی عاشورا و مهدویت است.

وی با استناد به روایات نقل شده، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ در بسیارى از مسائل جزئى نیز امام مهدى(ع) با امام حسین(ع) پیوستگی ها و ارتباطات قابل توجهى دارند که از آن جمله می توان به روز ظهور امام مهدى(ع) که مقارن با روز عاشورا است اشاره کرد.

غلامی ادامه داد: همچنین آمده قائم آل محمد(ع) در روز شنبه که مصادف با روز عاشورای حسینی است قیام خواهند کرد، دیگر اینکه برخى از یاران امام حسین(ع) پس از رجعت در رکاب امام مهدى(ع) به یارى آن حضرت خواهند شتافت و حتى برخى از فرشتگانى که جزء اصحاب امام حسین(ع) بودند در خدمت قائم آل محمّد(ع) خواهند بود.

استاد حوزه علمیه افزود: از مجموعه روایات به خوبى روشن مى شود همانگونه که امام حسین(ع) نهضت خود را از مکه آغاز کردند؛ یعنى پس از خارج شدن از مدینه به مکه آمدند و از کنار بیت اللّه قیام خود را به مردم خبر دادند و به سمت کوفه حرکت کردند، حضرت مهدى(ع) نیز از کنار بیت اللّه جهانیان را به بیعت با خود فرا خواهند خواند و آنگاه حرکتهاى اصلاحى را تداوم خواهند بخشید و در نهایت مقر حکومتى خویش را در کوفه مستقر می کنند.

وی اضافه کرد: حتى طنین صداى امام مهدى(ع) همان طنین صداى امام حسین(ع) است و پیام حضرت همان پیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که فریاد مى زند: اى مردم مگر نمى بینید به حق عمل نمى شود و از باطل خوددارى نمى گردد، امر به معروف و نهى از منکر کنار گذاشته شده و احکام الهى و سنن پیامبر(ص) آشکارا هتک مى شود.

غلامی ادامه داد: این پیام و هشدار در لحظه ظهور با همان صدا به مردم جهان اعلام خواهد شد که امام حسین(ع) در روز عاشورا با همان لحن و آهنگ مردم را به تبعیت از حقّ و اعراض از بدیها فرا خواندند بنابراین صداى گیرا و دلنواز قائم شبیه طنین خوش صداى اباعبداللّه(ع) است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) انتقام خون جدشان حضرت ابا عبدالله را از قاتلان ایشان خواهند گرفت. برخی این شبهه را وارد می کنند که قاتلین امام حسین (ع) به درک واصل شدند پس حضرت از چه کسی قرار است انتقام بگیرند باید پاسخ داد که جریان حق و باطل همیشه وجود دارد و یزید و یزیدیان در همه دوران ها هستند حضرت انتقام از باطل می گیرند تا حق نمایان شود./813/پ202/ب1

امام زمان چگونه از قاتلان امام حسین انتقام می گیرند؟

امام زمان چگونه از قاتلان امام حسین انتقام می گیرند؟

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات