۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۲۴۷۸۶
حجت الاسلام ماشین چیان مطرح کرد؛

نقش برجسته حوزه در تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی

نقش برجسته حوزه در تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی
استاد حوزه علمیه مازندران گفت: طلاب با تمرکز بر باور‌های فکری و دینی مردم از طریق ارشاد و موعظه نقش بسیار مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل ایفا می‌کنند.
حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخل در شرایط تحریم، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید بهترین راه خنثی سازی توطئه دشمنان در عرصه اقتصادی است.
 
وی، اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار برای اداره کشور در شرایط تحریمی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره بر ضرورت توجه دولت‌ها به مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی موجب تقویت توانمندی کشور در عرصه‌های مختلف خواهد شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با ابلاغ راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی، وظیفه همه بخش‌های کشور را در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشخص کردند.
 
وی در ادامه سخنان خود به نقش طلاب و روحانیان در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طلاب با تمرکز بر باور‌های فکری و دینی مردم از طریق ارشاد و موعظه نقش بسیار مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل ایفا می‌کنند.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با بیان این که حوزه و روحانیت همواره ثابت کرده در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری پیشگام بوده است، گفت: طلاب و روحانیان به دلیل نفوذ فکری که در جامعه دارند می‌توانند بستر‌های فکری و فرهنگی تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه را تبلیغ اصول و ارزش‌های اسلامی و تبیین فرامین و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت به دلیل تریبون‌های تبلیغی که در اختیار دارند می‌توانند مسیر جامعه را در جهت تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری هدایت کنند.
 
وی، تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال در جامعه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تقویت رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به خارج و همچنین تلاش برای خوداتکایی کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام ماشین چیان با بیان این که حوزه با تبیین سبک زندگی اسلامی به مردم و سوق دادن آن‌ها به پرهیز از اسراف می‌توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند، ادامه داد: متأسفانه علیرغم تأکیدات بسیار مقام معظم رهبری مسأله سبک زندگی اسلامی تنها در حد حرف باقیمانده و مورد توجه جدی قرار نگرفته است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات