۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۸۷۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف بهترین ظرفیت برای گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه است

وقف بهترین ظرفیت برای گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه است
حجت الاسلام حیدری، وقف را ظرفیت بسیار مهمی در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی دانست.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، روز شمار دهه وقف را اعلام کرد و گفت: این دهه از چهارم آبان ماه آغاز و تا سیزدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی، وقف بهره وری موقوفات و رونق تولید را عنوان نخستین روز از دهه وقف اعلام کرد و افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، وقف می‌تواند ظرفیت مهمی در جهت تحقق شعار سال باشد.
 
حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود، وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت را عنوان دومین روز از دهه وقف اعلام کرد و گفت: وقف ظرفیت بسیار ارزشمندی در جهت تقویت و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر موقوفاتی برای ترویج فرهنگ قرآنی نیز از سوی واقفان خیر اندیش صورت گرفته است، بیان داشت: باید تلاش شود وقف برای ترویج مباحث قرآنی در جامعه بیشتر شود تا بتوانیم از این ظرفیت مهم در جهت نشر و گسترش مفاهیم قرآنی بیشتر بهره گیریم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفان را عنوان سومین روز از دهه وقف اعلام کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم وقف ارائه خدمات اجتماعی به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان است که همواره مورد توجه اوقاف بوده است.
 
حجت الاسلام حیدری، اجرای امینانه نیات واقفان را یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه مسؤولان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف در این خصوص یک تکلیف شرعی و قانونی دارند که به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد.
 
وی، وقف بقاع متبرکه زمینه ساز گام دوم انقلاب را عنوان چهارمین روز از دهه وقف اعلام کرد و با بیان این که همه بخش‌های کشور در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه و تکلیف دارند، گفت: سازمان اوقاف نیز با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و دینی که در اختیار دارد در جهت تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب تلاش خواهد کرد.
 
مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود، وقف محیط زیست بهداشت و سلامت را عنوان پنجمین روز از دهه وقف اعلام کرد و گفت: وقف تحکیم بنیان خانواده کاهش آسیب‌های اجتماعی، وقف مهدویت، تمدن نوین اسلامی، وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان، وقف موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی و وقف تکریم واقفان خیراندیش را دیگر عناوین دهه وقف اعلام کرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات