۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۰۵۳
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

اجرای ۱۳۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه مازندران

اجرای ۱۳۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه مازندران
مدیر کل اوقاف مازندران گفت: ۱۳۰ پروژه عمرانی به مساحت نه هزار و ۶۰۰ متر در بقاع متبرکه استان عملیاتی شده که بخشی از این پروژه‌ها در دهه وقف اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، وقف را سنتی ماندگار و جاویدان در فرهنگ اسلامی دانست.
 
وی، وقف را ظرفیتی ارزشمند در جهت ترویج و گسترش فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: موقوفات عامل حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند و باید از این سنت مهم دینی در جهت تقویت ارزش‌های دینی در جامعه بیشتر استفاده شود.
 
حجت الاسلام حیدری، وقف را مظهر کمک به همنوعان و عامل تقویت مبانی دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این سنت حسنه دینی یکی از بهترین باقیات و صالحات برای هر انسان مؤمن است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه سخنان خود از ثبت ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۹ وقف جدید و امسال نیز تاکنون ۵۰ وقف جدید به ثبت رسیده است.
 
حجت الاسلام حیدری به وجود ۲۰۰ هزار رقبه در استان اشاره کرد و گفت: عمل به نیت واقف از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف در موضوع موقوفات است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که کلیه عوائد حاصل از موقوفات استان در جهت نیت همان وقف هزینه خواهد شد، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که همواره مورد تأکید مدیران این مجموعه بوده عمل به نیت وقف است.
 
وی با بیان این که در طی سال گذشته ۸۳ میلیارد ریال برای اجرای نیت واقفان در استان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این هزینه‌های صورت گرفته مربوط به اجرای نیت اجتماعی موقوفات، اجرا نیت مدارس علوم دینی، اجرای نیات مساجد، اجرای نیات بقاع متبرکه، راه‌اندازی و فعال سازی ۱۱ مرکز اجتماعی فرهنگی، خرید دو دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی، اعزام افراد به عتبات عالیات و برپایی موکب در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین حسینی بوده است.
 
حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به اجرای طرح‌های فرهنگی در این سازمان اشاره کرد و با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی امسال در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان برگزار شد، بیان داشت: علاوه بر این نیز طرح شمیم حسینی با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان در ۲۰ شهرستان مازندران و با حضور سه هزار و ۱۰۶ نفر پیگیری شده است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران، به فعالیت‌های عمرانی این سازمان در سطح اماکن متبرکه استان اشاره کرد و گفت:۱۳۰ پروژه به مساحت نه هزار و ۶۰۰ متر عملیاتی شده که بخشی از این پروژه‌ها در دهه وقف اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود از عملیاتی شدن هفت طرح سرمایه گذاری به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال در برخی موقوفات مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها به زودی در موقوفات آغاز خواهد شد.
 
حجت الاسلام حیدری یکی از برنامه‌های اوقاف از محل نیت موقوفات را کمک به محرومان و مستضعفان دانست و گفت: در همین راستا همزمان با سال تحصیلی جدید بیش از دو هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان کم بضاعت استان توزیع شده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات